Website vervangen/ verhuisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasmaskas

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
75
Beste helpmij leden,

Voor een sport vereniging ga ik een nieuwe website maken. De oude staat bij http://siteondemand.nl/ deze gaat weg. de nieuwe website willen we ergens anders hosten met een cms er achter. Mijn vraag kan ik een website maken bij een andere host en dan later de domeinnaam overplaatsen zonder dat het cms/database problemen krijgt?

Ik hoor graag van jullie.

Gr pascal
 
Dat moet kunnen. Als je er maar rekening mee houdt dat je overal relatieve paden gebruikt.
 
Beste Pascal

Je kan je domeinnaam verhuizen naar een andere hosting. Bij verhuis van je domeinnaam word site inhoud niet mee verhuisd. Je zal dus ook eerst een backup moeten maken van de database en je siteinhoud, zodat je die achteraf kan terugplaatsen op de server van je nieuwe hosting.
De juiste volgorde is dus.
1. Voor de verhuis eerst een backup maken van de site inhoud
2. Domeinnaam verhuizen
3. site inhoud uploaden naar de nieuwe hosting.
 
Ik bedoel eigenlijk dat ik een nieuwe website ga maken op een andere host (die van mijn werk) en daarna als alles af is pas het domein verhuizen kan dat? Dus de ouden gaat gewoon helemaal weg als alles af is.
 
Laatst bewerkt:
Nee het domein naam blijft het zelfde deze willen wij later overnemen van siteondemand.nl. wij willen eerst de nieuwe website gaan maken en later het domein er aan koppelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan