website voor huiswerkinstituut

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adnandos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Beste forumleden,

Hopelijk plaats ik deze vraag goed. Ik ben namelijk nieuw hier...

Voor een huiswerkinstituut wil ik graag een website maken, via jullie zou ik graag willen vragen hoe (en vooral bij wie) ik hem het beste kan bouwen.

De website moet over het volgende gaan beschikken:
- Pagina's met algemene informatie, bijvoorbeeld over het lesaanbod
- Een ledenpagina (login) waarop documenten voor leerlingen kunnen worden geplaatst, discussiefora's en absentie-administratie
- Daarnaast moet de website in twee talen beschikbaar komen, ik dacht aan twee losse domeinnamen

Alvast bedankt voor jullie wijsheid!

ik zou natuurlijk reclame voor mijzelf kunnen maken maar ik denk niet dat, dat gewaardeerd wordt. :-)

als je 2 domeinen wil dan zou ik ze wel naar dezelfde website laten verwijzen. Kost je minder geld en je kan makkelijk afvangen waar de klant vandaan kwam.
daarnaast moet je kiezen of je voor een bestaand pakket gaat. (open source?) of voor een zelf gemaakt systeem.
Als je een kant en klaar iets wil dan ben je zo klaar met WordPress. Maar dat heeft dan ook zijn beperkingen.
Op maat kan veel meer en doet dan ook precies wat je wil, maar zal meer tijd kosten.

Michael
*knip* We hebben liever het contact via het forum dan via de mail

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou ook best één domein kunnen zijn.
Persoonlijk ben ik fan van Joomla CMS en deze heeft de mogelijkheid meertalige pagina's te ondersteunen.

Joomla is leuk als je een hele zware engine wil laden waar je 80% niet van gebruikt en waar je een groot risico wil lopen dat je je site volledig opnieuw moet bouwen als ze overgaan van versie naar versie.
Nog niet gesproken over alle hack gaten die er in zitten als je niet regelmatig update.
Ik heb het afgelopen jaar 40 websites moeten herbouwen die met versie 1.x volledig onbruikbaar werden.
Daarnaast heb ik 10 websites omgebouwd zonder joomla die nu veeeel sneller zijn.
De 3% van bedrijven/verenigingen die joomla echt goed gebruiken/nodig hebben staan niet in vergelijking tot het gezeur wat mensen hebben die blind (op slecht advies) in joomla/WordPress zijn gestapt en er te laat achter komen hoe groot hun probleem is.
Dat iemand niet in staat is om een website te bouwen en daarom Joomla of WordPress aanbied vind ik een zeer slechte zaak.
Ik ken tientallen CMS bouwers en maar 3 hebben mijn respect.
Wanneer zou de dag zijn dat ik niet langer het puin hoef te ruimen van de CMS bouwers die denken dat ze webdesigner zijn.

(hele grote berg frustratie.....)
conclusie: bezint eer ge begint met een CMS systeem. (er is geen weg terug)

Denk er compleet anders over, maar denk ook dat de topicstarter niet zit te wachten op een discussie tussen ons over het gebruik van een CMS.

De functionaliteiten die TS vraagt kunnen prima bedient worden vanuit Joomla.

klopt laten we die discussie niet hier voeren.

maar:
De functionaliteiten die TS vraagt kunnen prima bedient worden ZONDER Joomla. ;-)

Uitdaging aan johhny: stel dat je joomla niet zou mogen gebruiken: welk alternatief zou je de TS aanbieden?

M.

TS, heb je enige kennis van HTML, CSS, JS en/of PHP?

Denk dat je met vBulletin wel een eind komt. Met een beetje kennis van bovenstaande technieken kan je dit zelf finetunen.

Laatst bewerkt:
Even over de talen. Zelf doe ik altijd het volgende:

Ik gebruik een .com domein. Stel www.jaspertjeh.com. Ik maak hierop een index.php bestand aan die detecteert welke taal de browser van de gebruiker is. Vervolgens wordt de gebruiker bij een Nederlandse browser naar www.jaspertjeh.com/nl/ gestuurd. Bij een Duitse browser wordt de gebruiker naar www.jaspertjeh.com/du/ gestuurd. In de mappen "nl" en du" wordt dan de site geüpload in verschillende talen.

Zo hoef je maar 1 domein te registreren voor verschillende talen.
Groeten en succes!

Jasper

Overigens kijk eens hier: klik

Hier staan veel (niet alle) opensource educatie pakketten op. Deze pakketten zijn speciaal ontworpen voor het onderwijs. Denk aan voorbeelden als It's Learning en BlackBoard.

Dit is het beste pakket: klik

EDIT: ik zie dat je links in het menu op "education" moet klikken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak hierop een index.php bestand aan die detecteert welke taal de browser van de gebruiker is. Vervolgens wordt de gebruiker bij een Nederlandse browser naar www.jaspertjeh.com/nl/ gestuurd. Bij een Duitse browser wordt de gebruiker naar www.jaspertjeh.com/du/ gestuurd. In de mappen "nl" en du" wordt dan de site geüpload in verschillende talen.

Twee dingen die ik anders zou doen:

A: Geen automatische detectie, ik heb mijn besturingssysteem op Engels staan dus ik zou naar de engelse site verwezen worden terwijl dit niet is wat ik wil.
B: Veel open-source pakketten hebben standaard ondersteuning voor meertaligheid en deze doen dat op basis van .htaccess in plaats van twee versies te uploaden. Dat is makkelijker onderhouden :)

Voor Wordpress kom je dan waarschijnlijk uit op WPML.

Verder is het zo dat je met open-source pakketten goed in de gaten moet houden dat je die regelmatig gaat updaten of in ieder geval gebruik gaat maken van beveiligingsplugins. Het laatste dat je wilt is je pagina bezoeken om een mededeling te lezen dat hij "gehackt" is.

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties tot dusver. Misschien is het handiger als ik wat inhoudelijker ben over de functie die de website moet krijgen.

De website moet in de eerste plaats als informatie dienen voor toekomstige leerlingen en hun ouders. Daartoe moet in ieder geval pagina's met het cursusaanbod, contactgegevens en te downloaden aanmeldingsformulier online komen.
Verder zou het fijn zijn als er op een login-pagina mededelingen kunnen worden gedaan en documenten kunnen worden geplaatst.
Omdat het huiswerkinstituut als eerste is opgezet om Nederlandse leerlingen met een Turkse achtergrond verder te helpen, zouden we de website graag in een Turks- en Nederlandstalige versie maken. Wij dachten er dan aan om bezoekers op een startpagina zelf de keuze te laten maken of ze liever in het Turks of Nederlands doorgaan. Als men bijvoorbeeld op de Turkse vlag klinkt, wordt men dan doorverwezen naar bijvoorbeeld www.turkstalig.nl en als men voor Nederlands kiest, naar www.nederlandstalig.nl.. Vandaar dat ik eerder ook sprak over 2 domeinnamen.

We willen de ouderlijke bijdrage zo laag mogelijk houden. Daarom liever ook de website en hosting zo goedkoop mogelijk. Als er in ieder geval maar informatie op kan, zijn we al tevreden. Maar mocht er ook bestanden op kunnen worden geplaatst en bijvoorbeeld ook mailadressen aan zijn gekoppeld, zou dat alleen maar fijn zijn

U had het misschien al begrepen, maar ik heb zeker van programmeertaal geen verstand.

Ik kijk uit naar verder advies van jullie!

PS Voor zover het geen reclame wordt, kunnen jullie misschien ook een advies doen waar of op welke manier ik de domeinnaam(namen) en webhosting moet vastleggen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan