Website vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

janne163

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
Berichten
39
Sorry dat dit mijn 3e bericht hierover is maar ik heb nog een vraag: Hallo ik heb een eigen website (van een webshow) ik heb dus heel leuk die website gemaakt via wix.com met achtergrond muziekjes. Ik heb mijn filmpjes erop gezet en daarna een .nl domein aangevraagt via hostnet.

Maar nu vraag ik me af mag je eigenlijk wel zomaar zo'n website maken en daar achtergrond muziek opzetten enzo. (Ja die speelt pas af als je erop klikt)

Maar mag dit allemaal eigenlijk wel dus niet dat ik ineens een of andere rekening krijg?
 
Zover ik weet mag je muziek er opzetten maximaal 40 sec. Behalve als je het zelf hebt gemaakt.
 
Hoi janne163,
Mmm, in de artikelen van de internet-jurist Arnoud Engelfriet (bv. dit hier en dit ook) kan ik niets vinden over die 40 seconden. Misschien valt dat onder het citaatrecht, maar dan zou het wel als citaat en niet als achtergrondmuziek gebruikt moeten worden, lijkt me.
O ja, hier staat het: Citeren uit muziek - het geluidscitaat. Inderdaad, dan moet het om een bespreking van de muziek gaan, en niet om achtergrondmuziek. Achtergrondmuziek (lang of kort) is gewoon muziek waar auteursrecht op zit, dus die niet zomaar gebruikt/verspreid mag worden...
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan