website vraagje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
lo allemaal
ff een vraagje hoor
ik zal het zo duidelijk mogelijk uitleggen
ik heb een gecentreerd schermpje van 760 × 540 groot
voor deze ruimte wil ik een achtergrondje instellen, deze is helemaal blauw (tis een voorbeeld...) met linksbovenin een soort zonnetje (laten we het hier maar op houden ;)).
en als ik hem instel als achtergrond, krijg ik 10 van die zonnetjes naast elkaar en 5 onder mekaar en dat is dus niks
om dat te verhelpen moet ik het plaatje 760 × 540 groot maken
dat kan ook, maar ik heb liever een één of ander commando waardoor ik het plaatje achter alle andere objecten kan plaatsen.
weet iemand hier een commando voor ? < div > mogelijkheid of zo ?

Ik zo het zo gaan doen:

<table>
<tr>
<td width="100" height="100">(hier in komt het zonnetje)</td>
<td width="660" height="100" bgcolor="#0066CC"></td>
</tr>
<tr>
<td width="100" height="100" bgcolor="#0066CC"></td>
<td width="660" height="440" bgcolor="#0066CC"></td>
</tr>
</table>

het zonnetje is ongeveer 100 bij 100 pixels
maar dat maakt niet zoveel uit, want ik heb alleen een code nodig om een voorwerp op de achtergrond te plaatsen ZONDER hem als echte achtergrond in te stellen (vaag he ? :D)

als voor dat tabelletje, da's heel leuk en alles maar
- dit is niet op de achtergrond plaatsen. dit is een aparte cel maken voor het zonnetje. ik wil hem echt op de achtergrond zodat ik andere dingen eroverheen kan plaatsen
- om een aparte tabel te maken wordt het lastiger om er andere data zoals tekst overheen te zetten

oke nog andere oplossing dan: maak een frameset maak dan in totaal 9 frames en dan maak je het middelste frame 760 × 540 maakt dan een afbeelding met bijv photoshop 760 × 540 groot met daarin het zonnet. je hebt alleen het porbleem als er meer tekst in staat dan 760 × 540 je de afbeelding in herhaling krijgt

Wat een hoop omslachtige oplossingen hier zeg...

CSS is je vriend:
Code:
body{ background-image: url(jouwzonnetje.gif); background-repeat: no-repeat; background-position: 1px 1px;}

grtzz
t.

Geplaatst door the mailman
oke nog andere oplossing dan: maak een frameset maak dan in totaal 9 frames en dan maak je het middelste frame 760 × 540 maakt dan een afbeelding met bijv photoshop 760 × 540 groot met daarin het zonnet. je hebt alleen het porbleem als er meer tekst in staat dan 760 × 540 je de afbeelding in herhaling krijgt
:D daar zat ik ook al aan te denken, maar dat doet errug lang om te laden, en dan heb je nog steeds het probleem dat het plaatje weer lang duurt om te laden :)
ooh en, dat herhalen kun je voorkomen: bgpropertjes=fixed in < body > zetten

Wat een hoop omslachtige oplossingen hier zeg...

CSS is je vriend:
DANK U ! :D:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan