Website vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Beste,

Ik heb een website gemaakt, maar ik krijg nu altijd een error; namelijk de deze:

"Kan de waarde van de eigenschap parentNode niet ophalen. Het object is null of niet gedefineerd."

Het gebeurt bij mij alleen maar in internet explorer!
En nog vreemder.. de website heeft altijd gewerkt zonder die fout, maar die is nu opeens opgedoken... ?
(BTW in firefox, safari, google chrome gaat alles wel en zonder die error!)

Iemand die raad weet?

Bedankt!!!!

Groetjes, Nicky

Heb je die website van je dan wel in HTML gemaakt?
Ik heb best wel wat sites gebouwd maar nog nooit last gehad van dergelijke foutmeldingen!

Enne... ik zou zeggen: als het alleen in MSIE voorkomt en nergens anders, dan ligt het toch aan... :) Juist!

Maar hoe kan je dit oplossen dan? Die fout melding?
Ik heb de site gemaakt met LMSOFT Web Creator Pro 6.

Hoi Nicky Freaky87,
De foutmelding "Kan de waarde van de eigenschap parentNode niet ophalen. Het object is null of niet gedefinieerd." wordt veroorzaakt door een of ander javascript op de pagina.
Dat je dit wel ziet in IE en niet in andere browsers:
  • andere browsers merken het wel, maar signaleren het alleen bij opvragen van de javascript-console;
  • en/of het kan aan het script zelf liggen, als dit ergens een onderscheid maakt tussen IE en de rest;
  • en/of het script wordt voor IE of allemaal in een te vroeg stadium opgeroepen, waardoor er nog geen parentNode van een bepaald element in de html bestaat.
  • of één van de onvolprezen bugs van IE. ;)

Dat je het eerder niet in IE zag:
  • kan bv. komen omdat er ergens een vers javascript is ingevoerd (bv. in conflict met een ander javascript), of een javascript-update is uitgevoerd;
  • of door een incorrect invullen of aanpassen van de settings van een script;
  • of door het wissen of wijzigen van iets in de html van de pagina;
  • of omdat de IE-instellingen voor het geven van "Gebruiksvriendelijke foutmeldingen" zijn gewijzigd;
  • of misschien door een IE-update waarin MS dit soort meldingen heeft toegevoegd.

Van dat soort dingen.
Als de pagina het in alle browsers gewoon doet zoals bedoeld, zal de fout niet zulke ernstige gevolgen hebben.
Maar om voor alle bezoekers de IE-foutmelding weg te krijgen (ook als ze de foutmeldingen aan hebben staan), zit er maar 1 ding op: proberen uit te vinden wat in welk script precies de foutmelding veroorzaak.

Heb je een link naar een online (test-)pagina, waar de melding in opduikt?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan