Website werkt niet goed in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutergoudswaard

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Beste allemaal,

Mijn site, www.woutergoudswaard.nl, staat nu sinds een klein weekje online, maar hij werk niet naar behoren in een paar versies van Internet Explorer... Ik weet dat hij het in IE9 wel doet en ook in Chrome, Safari en Firefox werkt hij prima.

Weet er iemand hoe ik de website ook in eerdere versies van IE ook goed kan laten draaien?

Zo zij hij er uit moeten zien:

Afbeelding1.png

En zo ziet hij eruit in IE (de inhoud staat dan telkens onder het menu, ipv er naast):

screenshotsite.jpg

1) Je gebruikt HTML5 tags zonder het HTML5 doctype
oplossing: Verander je doctype in <!doctype HTML>
2) IE8 en ouder hebben van zichzelf geen ondersteuning voor de HTML5 tags
Oplossing: voeg het volgende in je <head> toe.
HTML:
<!--[if lt IE 9]> 
<script src="http://html5shiv.googlecode.com/svn/trunk/html5.js"></script> 
<![endif]-->

Bedankt Naarling! Het is nu al een stuk beter... Alleen staat het menu nu wel opeens helemaal rechts, terwijl het links hoort te staan. Toevallig enig idee waar dat aan ligt?

Dit is een gokje (zit hier nu op Linux dus kan niet in IE testen) maar ik denk dat je gewoon even left:0; aan de CSS van aside toe moet voegen. Op het moment krijgt hij niet expliciet een horizontale positie toegewezen dus moet de browser raden wat jij bedoelde, IE gokt gewoon fout in dit geval.

Ah ja, simpel eigenlijk. Maar ik dacht dat ik aside al een float had gegeven. Niet dus...
Super bedankt Naarling. Weer een probleempje opgelost!

Mooi dat het opgelost is. :)

PS: Of je die float nu wel of niet had toegepast maakt niet uit. Floaten heeft geen effect op elementen met position:fixed; , het werkt alleen bij position:relative; of position:static; (dit laatste zul je bijna nooit zelf in de CSS zetten maar is de standaard waarde)

Ja, met de float werkte hij niet. Ik had dat nog even geprobeerd omdat ik vond dat het met die left:0; nogal dicht tegen de rand stond. Maar dat heb ik ondertussen opgelost met een margin-left.

Nogmaals bedankt! :)

Je hoeft daar geen marge voor te gebruiken, je kunt ook gewoon left een andere waarde geven. Met left:[getal]px; geef je (in het geval van position:fixed;) de afstand aan tussen de linkerkant van je <aside> en de linkerkant van het browser raam.

EDIT: Niet dat marge gebruiken fout is, maar het scheelt weer een regel code.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan