Website wordt niet gevonden door google

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawky

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Waarom word de website http://www.handbalbocholt.be niet gevonden door google?

de metatag "robots" staat op "all" en "description" en "keywords" zijn ook ingevuld:confused:

De website maakt wel gebruik van een frame waar de pagina's in verschijnen. Kan dit het probleem zijn?

Groeten Brecht

Wat je ook kunt doen is in het Google Webmasterhulpprogramma'scentrum een HTML bestand downloaden en deze op de root van de server te uploaden van de website. Daarna is het bijvoorbeeld: www.uwsite.be/googledocshtml.585.html

Klik dan op verifiëren.

Het frameset heeft op jouw site geen enkele toegevoegde waarde (behalve url masking, maar dat is onzin), waarom laat je het niet gewoon weg?

Hoi Brecht,
De frames zijn al prettig verdwenen, zie ik. Hier nog wat andere puntjes.
de metatag "robots" staat op "all" en "description" en "keywords" zijn ook ingevuld
Ja, maar de "description" en "keywords" zijn erg mager!
HTML:
<meta name="description" content="Handbal bocholt"/>
<meta name="keywords" content="handbal, bocholt, website"/>
Op het trefwoord "website" zullen waarschijnlijk weinig mensen zoeken in Google, dat kan je net zo goed missen. Ik zou bv. doen:
HTML:
<meta name="description" content="Indoor Handbalclub Achilles in Bocholt (Sportcomplex De Damburg): voor heren, dames en tal van jeugdploegen. Nieuws, agenda, wedstrijdverslagen en nog veel meer."/>
<meta name="keywords" content="handbal, handbalclub, hc, achilles, bocholt, be, belgie, vlaanderen, vlaamse, limburg, indoor, sport, heren, dames, jeugd, competitie, wedstrijd, nieuws, agenda, kalender, verslag, training, activiteiten, Damburg"/>
<meta name="robots" content="index, follow" />
Dan zie ik dat in de <head> de <title>...</title> ontbreekt ... op alle pagina's! :shocked:
Die zou ik zeker snel toevoegen, bv. voor de homepage:
HTML:
<title>Handbalclub Achilles Bocholt</title>
Verder ontbreken er <h1>, <h2> enz. tags, die kopjes aangeven. Vooral een <h1> mag niet ontbreken: die geeft aan waar de pagina over gaat. Bv. voor de homepage:
HTML:
<h1>Handbalclub Achilles Bocholt</h1>
handbal-bocholt-h1.png

Het is vaak de combinatie en de herhaling van woorden uit de <title>, de description, de keywords en de <h1>, die een pagina sterk voor zoekmachines maakt. De Google-bot gaat dan denken "Nou, als dat woord er zo systematisch in staat, zal die pagina daar wel over gaan, en dat ga ik maar eens hoog scoren".
  • Voor ons is de header-afbeelding met het logo en de naam van de club volstrekt duidelijk, maar een zoekrobot kan geen afbeeldingen zien!
  • Wat een zoekrobot van een pagina ziet, kan je aardig checken met een pure textbrowser, zoals hier voor de (huidige) homepage.
  • We merken daaruit op: het woord "handbalclub" komt op de pagina helemaal niet voor (!), en "Achilles" en "Bocholt" zijn woorden die wel in de tekst voorkomen, maar op een volstrekt ondergeschikte plaats (en in niets te onderscheiden van bv. HB St.-Truiden).
  • Als zoekmachine zou ik ook niet weten dat ik bij deze pagina-inhoud op de homepage van Handbalclub Achilles Bocholt zit. :rolleyes:
Tenslotte is ook niet te versmaden: even een check met de html-validator. Deze geeft bij de homepage 17 errors, en zoekmachines houden ook heel erg van smakelijke valid html. ;)

Zo zal het wachten alleen zijn op wanneer de Google-bot weer eens langs komt (kan enkele weken duren), waarna de site als een raket omhoog zal schieten in de ranking, hoop ik.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
PS:
In de spiegelbeeld-foto van de header (prima compositie met logo!) kan je de geschiedvervalsing nog een handje helpen, zodat het wat minder opvallend is.
Bv. van:
banner2.jpg

naar:

handbal-bocholt-header.jpg

met nog steeds: linkshandige spelers ook welkom. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan