Website wordt niet gezien door google

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik heb me helemaal suf gelezen over zoekoptimalisatie van Google e.d. maar niets te helpen. Ik heb een domeinnaam die geredirect wordt naar onze eigen website. Op de domeinnaam heb ik keurig een omschrijving en kenmerken gehangen (volgens de "zoekoptimalisatieregels") maar hij kent de site helemaal niet. Zelfs niet als ik in google de hele naam met url tik, dan ziet hij hem nog niet. Ik heb hem gisteravond aangemaakt en hij werkt wel gewoon alleen ziet Google hem niet. Of werkt de crawler niet zo snel? Het gaat om www.zoetermeer-kinderfeestje.nl. deze verwijst direct naar www.depaarseveer.nl. Overigens ben ik ook niet happy over het google gedrag van deze (voor ons belangrijke) website.
Vast bedankt voor de tips!

Robin

Als ik het goed begrijp heb je www.zoetermeer-kinderfeestje.nl dus pas gisteren avond aangemaakt?

Zo ja, dan wordt je URL waarschijnlijk nog verwerkt door Google, dit kan enkele dagen inbeslag nemen. Wanneer alles goed gaat wordt je URL toegevoegd aan Google en zal deze tussen de zoekresulaten verschijnen.

Op welke plek of op welke rang je site zal verschijnen, ligt geheel aan de bekendheid van je website.

http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal....ik ben weer eens te ongeduldig en is de crawler nog niet zo ver ;-). Dank voor je reactie iedergeval, we wachten het even af.

Robin

Een helemaal nieuwe site moet gevonden worden door middel van een link op een bestaande site.

Als op een bestaande site geschreven wordt over jouw nieuwe site en er wordt een link bij geplaatst, dan heeft Google een ouvast om jou nieuwe site te vinden.

Het hangt van de 'kwaliteit' van de bron af, hoe snel dat gaat.
Sommige sites worden heel vaak bezocht omdat ze door Google als waardevol worden gezien. Als die naar jouw site linken, wordt die ook snel gevonden.
Als de bron een site is die niet zo vaak door Google wordt bezocht, dan duurt het langer voor jij gevonden wordt.

Je kunt de crawler wel iets beinvloeden met
Google site aanmelden
Verwacht daar niet te veel van hoor.
Verder kun je de alles goed bijhouden en optimaliseren via google analytics
Google kijkt, zoals gezegd, naar links, maar ook extra naar sites met google ads.
Mvg leo

Hoi Robin,
Wat ik ervan begrijp, is dat [U]www.zoetermeer-kinderfeestje.nl[/U] eigenlijk helemaal geen website is, maar alleen een domeinnaam met één pagina die automatisch doorschakelt naar [U]www.depaarseveer.nl[/U].
Ik vraag me af of zoiets in Google gaat werken.
Als mogelijkheden zie ik (want de inhoud van de pagina kan ik door de redirect niet zien!):

1. Het is een index-pagina zonder inhoud.
Dwz. de pagina heeft een <title> *), een <meta> met description, een <meta> met wat trefwoorden, de redirect-meta, en een lege <body>.
  • Dan zal deze pagina nooit hoog scoren in Google, want die moet het vooral hebben van de inhoudelijke tekst in de <body> (in combinatie met de dingen hierboven).
  • Google hecht ook veel waarde aan kwaliteitswebsites die een link naar deze pagina hebben. Maar deze pagina is geen website, en als er een link wordt gemaakt, zullen kwaliteitswebsites meteen doorlinken naar depaarseveer.nl, en de hele zoetermeer-kinderfeestje.nl overslaan!
  • Er zijn al heel veel andere sites die gevonden worden met de trefwoorden "zoetermeer kinderfeestje" (ca. 93.600 stuks) of omgekeerd "kinderfeestje zoetermeer" (ca. 104.000 stuks), dus de concurrentie is groot.
  • Daarbij komt dat die andere sites doorgaans wel inhoudelijke teksten hebben over kinderfeestjes en Zoetermeer, en dat een aantal ervan al vele jaren bestaan. Dan is het helemaal moeilijk om ertussen te komen: op resultatenpagina 1 van de ongeveer 10.000 resultatenpagina's van 10 resultaten per blz.
Ergo: als de Google-bot is langsgekomen, zal dat weinig tot geen effect hebben: misschien sta je zelfs wel op resultatenpagina 20 van de 10.000; maar waarschijnlijk geen bezoeker die daar aan toe komt.
  • Bovendien: depaarseveer.nl zelf zal altijd veel hoger komen te staan! Want die heeft dezelfde trefwoorden en wel inhoud, heeft een riedeltje verwijzende links ernaartoe, en bestaat ook al langer.

2. Het is een index-pagina met inhoud.
Dwz. de pagina heeft naast de <title> enz. ook nog een <body> waarin prachtige SEO-teksten staan.
  • Maar de bezoeker krijgt die teksten nooit te zien!
  • De Google-bot wel, maar die ziet ook meteen dat het een redirect-pagina is.
  • En daarmee kom je uit op de Google-richtlijnen: dan is het een "Sneaky redirect", waar Google ernstig bezwaar tegen heeft (met als straf: helemaal verwijderen uit de zoekresultaten).
  • Zie hier: Sneaky redirects (EN) of hier: Stiekeme redirects (min of meer NL vertaling).
  • Zie verder ook: Google's Webmaster Guidelines of Richtlijnen voor webmasters (+/- NL).
Ergo: als de Google-bot is langsgekomen, zal dat op deze manier ook weinig tot geen effect hebben.

3. Alternatief
Wat je wel zou kunnen doen, is van de zoetermeer-kinderfeestje.nl doorschakelpagina een echte website maken.
  • Dwz. één of meer pagina's waarin het verschijnsel "Kinderfeestje in Zoetermeer" meer of minder uitgebreid behandeld wordt, met bv. voorbeelden van dingen die bij de paarse veer te doen vallen. Of ervaringen van deelnemers, enz.
  • Daar zitten dan vanzelf de goede trefwoorden in.
  • En uiteraard vrolijk veel uitnodigende links naar de paarse veer, om de bezoeker daar ook te laten kijken.
  • Maar géén automatische redirect!
  • De bezoeker/ster moet wel klikken. - En de Google-bot gaat de links volgen > ook weer iets hogere ranking voor de paarse veer.
  • Het zou kunnen dat je er dan een webhosting-pakketje bij moet kopen, maar dat heb je al voor rond de € 24,- per jaar.
Voor deze extra reclame voor de paarse veer ben je dan € 2,- per maand kwijt. Een foldertje kost meer, en staat niet op internet! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
______
*) Uit de history-gegevens van de browser valt te halen dat de <title> moet zijn: "Op zoek naar een leuk idee voor een kinderfeestje in Zoetermeer. Iets creatiefs misschien?", om vervolgens zonder blikken of blozen naar de paarse veer door te schakelen.

==========
PS:
Overigens ben ik ook niet happy over het google gedrag van deze (voor ons belangrijke) website depaarseveer.nl
Eh, welk wangedrag vertoont Google?

Laatst bewerkt:
Allemachtig, erg bedankt voor je uitgebreide reactie CSShunter. Dacht zelf slim te zijn maar helaas ;-). Nu heb ik op de domeinnaam wel de mogelijkheid om metawoorden en omschrijving te plaatsen.Ook een ruimte voor een "No-frame-tag" maar dat zegt me niet zoveel dus heb ik niet gevuld.

Ik wilde vanmorgen even checken dat als ik op google intik: www.zoetermeer-kinderfeestje.nl, ik de link te zien kreeg maar als enige was het dit topic van helpmij.nl :-).....toen voelde ik nattigheid. Gaat dus niet werken zo. Dat is ook balen dan....Alternatief is dus om het domein te vullen met een website die dan beheerd moet worden. Ehh....daar ga ik even over nadenken hoe ik dat moet aanpakken.

Maar wat ik van Google ook wel gek vind; als ik daar nu depaarseveer.nl intik, staan er bovenaan een aantal shortcuts naar pagina's. Echter, bij Klanten, verwijst hij naar een verwijderde website wat we hebben per eind september de nieuwe website de lucht ingegooid met een nieuwe pagina Klanten. Die zit hij dus nog niet.....wel raar he?

Nou ja, nogmaals super bedankt!

Robin

Laatst bewerkt:
Hoi Robin,
... een website die dan beheerd moet worden.
Ja, dat kan, maar hoeft niet. Het kan ook één echt bestaande webpagina zijn, die op een aantal teksten doorverwijst naar de paarse veer.
Bv. iets als:
Code:
[B]Kop: [/B]       Op zoek naar een leuk idee voor een kinderfeestje in Zoetermeer. Iets creatiefs misschien?
[B]Subkop: [/B]    Atelier 'De Paarse Veer' staat voor u klaar!
[B]Tekstregel: [/B]Atelier 'De Paarse Veer' (link) op de Bessie Smithrode 42 (Muziekwijk) in Zoetermeer organiseert 
            cursussen creativiteit en kan ook creatieve kinderfeestjes bouwen voor een groep kinderen 
            van .. tot maximaal .. kinderen. De materialen liggen klaar!

[B]Subsubkop: [/B] Idee 1: Schatkistjes maken
[B]Tekstregel: [/B]Schatkistjes maken en beplakken met mooie dingen, schelpen versieren voor er in. Geschikt 
            voor leeftijden van ca. .. tot .. jaar. Zie: www.depaarseveer.nl/pages/sub/80029/Schatkistjes_en_schelpen.html

[B]Subsubkop: [/B] Idee 2: Naambordjes maken
[B]Tekstregel: [/B]Naambordjes maken, beschilderen en versieren. Leuk voor bv. op de kamerdeur. Geschikt voor 
            leeftijden van ca. .. tot .. jaar. Zie: www.depaarseveer.nl/pages/sub/80030/Naambord_maken.html
...
enz.
Dat vraagt niet veel onderhoud, alleen als het aanbod bij de paarse veer verandert.
Maar of dit veel helpt, vraag ik me af.
  • De site heeft op zo'n manier geen unieke waarde. Alle info staat ook al ergens anders. Weinig sites zullen naar deze schakelpagina verwijzen, tenzij je daarvoor een actief wervingsbeleid voert en/of een advertentiebudget voor uittrekt. De score in de Google-ranking zal vermoedelijk weinig opleveren, ook al gezien het geweld van de concollega-sites over kinderfeestjes.
  • Daarnaast valt dit hoogstwaarschijnlijk onder "Doorway pagina's", waar Google niet tuk op is: een domein dat alleen gericht is op het doorsluizen naar een ander domein (zie hier/EN of hier/NL).

Ik denk eigenlijk dat je beter je tijd, energie en geld kan steken in het verder optimaliseren van de Paarse Veer-site zelf, en daarvoor web-reclame maken en eventueel web-advertenties uitzetten.
En dan vooral: meer beschrijvende tekst en gegevens op de PV-pagina's met de kinderfeestjes.

• Ouders/verzorgers zullen vooral belangstellend zijn naar bv.: Is het geschikt voor de leeftijdsgroep van mijn kind? Hoe lang duurt zoiets? Hoe gaat het met brengen en ophalen? Is het een programma-onderdeel voor een feestje, of een compleet feestje (incl. feestelijke opening, slingers, zingen, andere programma-onderdelen, cadautjes-geef-pauze, enz.)? Kunnen er ook begeleidende grote mensen aan meedoen (en hoeveel dan)? Wordt standaard/op verzoek voor consumpties gezorgd (drinken, taart; ook voor bv. suikerloze diëten)? Uiterlijk hoe lang van te voren aanmelden om er zeker van te zijn? En als er verschillende mogelijkheden zijn, dan zou ik op de site zeker vermelden dat in overleg van alles geregeld kan worden (met een aantal voorbeelden).
  • En last but not least: "Wat kost me dat?" :)
  • Toen ik even rondstruinde op de paarse veer-site, kwam ik dergelijke gegevens niet tegen voor de kinderfeestjes. Maar die kunnen voor ouders wel van doorslaggevende aard zijn om contact op te nemen. Of om eerst eens bij andere sites te kijken waar dat soort gegevens wel op staan...

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Of misschien staat er op een van je pagina's nog een verdwaald linkje naar zo'n oude pagina.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk denk ik. We nemen de tips ter harte en mijn vrouw gaat nog eens kritisch door de teksten heen. We maken gebruik van een sjabloon website van de hosting partij. Dus niks zelf in HTML gebouwd waardoor ik ook niet precies weet waar ik belangrijke gegevens kwijt kan voor bijvoorbeeld google analytics. Het is ook nogal kostbaar om een bedrijf door de site laten lopen ter optimalisatie.....

ieder geval wederom veel dank.

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan