website zonder frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb nu mijn website uit frames opgebouwd. Nu wil ik eigenlijk van die frames af, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe.

Ik heb nu in de linker frame een menu en in rechter frame zeg maar de texten. Als ik dus in het linkerframe op bv foto's klik, heb ik gemaakt dat hij dit in het rechterframe weergeeft deze html pagina met de fotos.

Hoe doe ik dit nu zonder frames? Ik kan dan dus namelijk niet meer aangeven dat hij het in het rechterframe opent, maar volgens mij moet er wel een manier mogelijk zijn zodat ik zeg maar de layout maar 1 keer hoef te maken.

Stel: Je maakt een site van vijf pagina's - Home, Spelletjes, Downloads, Links en Contact.
Maak een tabel met dezelfde lay-out als een pagina met frames.
Zet je vijf knoppen en de titel erin.
Kopiëer het geheel vier keer.
Je hebt nu 5 identieke, lege pagina's.
Die geef je vervolgens elk hun eigen naam en inhoud.
Op de Homepage maak je de link Home niet klikbaar. Als je hem dan ook nog een andere kleur geeft, ziet de bezoeker ook aan de links meteen op welke pagina hij/zij is.
Doe het zelfde met de link Spelletjes op de pagina Spelletjes, de link Downloads op de pagina Downloads, etc.
Als je de lay-out consequent voor elke pagina exact gelijk houdt, is er op deze manier vaak nauwelijks verschil te zien met een site die frames gebruikt.

Guus.

kan het niet simpeler, als ik dan wat verander moet ik dat op al mn paginas gaan veranderen.

Kun je niet een tabel maken met 1 veld, daar dus de tekst in laten verschijnen en op moment dat je op bv fotos klikt dat de pagina fotos.html verschijnt in die tabel en dat dus de rest gewoon blijft staan, dus dat je maar 1 file hebt met een layout?

of je gebruikt een iframe:

Naar mijn mening werkt dat makkelijker, je maakt dan gewoon een lay-out en ergens waar je de pagina's in wilt hebben zet je het iframe *Click*
en dan zet je op de hyperlinks van de buttons src=[de naam van je iframe] op die manier komen de pagina's in het iframe. Je hoeft dus dan maar 1x een lay-out te maken, voor de rest kun je gewoon alleen de text of plaatjes invoegen.

Voorbeeld: http://www.darkwarriors.nl
Hier is alleen de lay-out door mij gemaakt, maar de rest is van een kant en klaar script ingevoegd met een iframe zodat hij gewoon de lay-out blijft laten zien.

Ik zal ff de gehele code voor je zoeken, aangezien die op de site niet echt volledig is naar mijn mening

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Robbert1978
kan het niet simpeler, als ik dan wat verander moet ik dat op al mn paginas gaan veranderen.
Als je iets in de basislay-out gaat veranderen wel.
Maar als je ervoor zorgt dat die eerst helemaal naar wens is, zal je daar naderhand weinig of niets aan hoeven te veranderen.
Dan hoef je later dus alleen de inhoud te veranderen van de afzonderlijke pagina's, maar dat is met frames ook zo.

Guus.

Dit is de code die ik gebruik:

dit is het iframe:

<iframe name="i3" width="854" height="1169" src="vwar/news.php"></iframe>

waarbij name de naam van het iframe is, en de width en height de hoogte en breedte van het frame zijn (wordt je pagina groter, dan moet je uiteraard de afmetingen aanpassen). src staat voor de pagina die er standaard in komt.

Dit is de link van de buttons:

<A HREF="vwar/news.php" TARGET="i3">

Dit spreekt voorzich denk ik? de HREF staat voor de pagina waar hij naartoe moet, en het target staat voor het iframe dus voegt hij het de pagina in de iframe

Ik hoop dat dit iets is wat je zoekt

Tha Devil bedankt, dit gaat prima zo.

Alleen nog 1 vraagje, om die i-frame zit nu zo'n lelijke rand, is die nog weg te halen?

Geplaatst door Robbert1978
Tha Devil bedankt, dit gaat prima zo.

Alleen nog 1 vraagje, om die i-frame zit nu zo'n lelijke rand, is die nog weg te halen?

Laat maar heb hem al weg

Geplaatst door miem
Ondersteund je host ook php?

nee helaas niet

Weet iemand trouwens hoe ik mn site het beste kwa grootte aan kan passen. Ik bedoel, volgens mij was het vroeger zo dat een site er standaard op 800x600 goed uit moet zien, is dit nu nog zo, en hoe kan ik dit het beste doen?

Als je het echt goed wilt doen, dan maak je een zgn "liquid design".
Er zijn daar veel artikelen over geschreven, de meeste wel in het engels, dus google maar eens op liquid design en je hebt genoeg leesvoer voor een week;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan