Websitefilter regel in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinYes

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Hallo allemaal,

Om mijn zoontje te beschermen tegen het grote, boze internet, heb in mijn router ingesteld dat er maar een paar sites bezocht mogen worden.
Nu heb ik bijvoorbeeld www.spelletjes.nl ingesteld, maar dan kan alleen de "root" bekeken worden, dieper gaat niet.
Nu kan ik wel elke diepere link gaan toevoegen, maar dat is erg veel werk.
Mijns inziens moet hier een ander oplossing voor zijn. Jokertekens werken waarschijnlijk niet, ik heb al
www.spelletjes.nl/*
*.spelletjes.nl/*
www.spelletjes.*
geprobeerd, maar dat werkt niet....
Het ip-adres van www.spelletjes.nl toevoegen ook niet.
Heeft iemand een oplossing?

(D-Link DIR-635)

Toon eens een screenshot van je routerconfiguratiepagina a.u.b? Het klinkt me erg typisch in de oren dat alle diepere niveaus geblokkeerd worden namelijk.
(De N 635 schijnt wel een goed appraat te zijn hè?)

Hoi Eagle,

Ik vond het ook raar dat deze geblokkeerd worden.
Hier een plaatje.

attachment.php

Verder ben ik best tevreden over deze router!

Bijlagen

• WebFilter.jpg
    WebFilter.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 56
Ehm.. in "more" staat wel dat je -http:/www- weg moet laten om een domein toe te voegen.

Website Filter
This section is where you add the Web sites to be used for Access Control. The Web sites listed here are used when the Web Filter option is enabled in Advanced → Access Control.

Website Filter Parameters
Website URL/Domain
Enter the URL (address) of the Web Site that you want to allow or deny; for example: google.com. Do not enter the http:// preceding the URL. Enter the most inclusive domain; for example, select allow and enter dlink.com and access will be permitted to both www.dlink.com and support.dlink.com.
Note: Many web sites construct pages with images and content from other web sites. For example, to access my.yahoo.com, you would need to select allow and type yahoo.com, yimg.com, and doubleclick.net.

40 -- Website Filtering Rules
The section lists the current denied or allowed web sites.

Nu kan ik al iets meer zien, maar de spelletjes nog steeds niet spelen.
Het probleem is dus, kom ik nu achter, dat de webcontent (de spelletjes zelf) op spelletjes.nl naar een ander adres wijst, dat ik elke keer dus toe moet voegen.
Dààr is niets aan te doen....
In elk geval bedankt voor je reactie, Eagle :-)

Het probleem is dus, kom ik nu achter, dat de webcontent (de spelletjes zelf) op spelletjes.nl naar een ander adres wijst, dat ik elke keer dus toe moet voegen.
Dààr is niets aan te doen....
Daar verwachtte ik sowieso al een probleem, en met dergelijke portal sites is dat erg lastig te doen ben ik bang..

Graag gedaan, en succes er verder mee :). Wellicht iets van een webfilter/kinderbrowser/Microsoft family.

Even een tip voor mensen die de zelfde truuk uit willen halen:
- Van de Flashbestanden (de spelletjes dus), is lastig te achterhalen op welke site die staan, dus ook lastig toe te voegen aan je filter.
Als je van de betreffende pagina de bron bekijkt, (In IE8: Pagina --> Bron weergeven) en eventueel zoekt (Ctrl + F) op HTTP, vind je meestal wel het domein wat je toe moet voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan