Websites worden niet goed weergegeven na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

SwampMan

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Berichten
54
Na alle commotie over het pas ontdekte veiligheidsgat in Windows heb ik een paar dagen geleden een update gedaan. Alle updates die op de site van MS als "essentieel" voor Windows en IE werden aangemerkt. Downloaden een installeren verliepen zonder problemen en aan het eind kreeg ik een melding dat de operatie succesvol verlopen was.

Sinds die tijd echter krijg ik op veel websites icoontjes, buttons, afbeeldingen e.d. niet meer te zien, maar in plaats daarvan een vierkantje/rechthoekje/cirkeltje, al dan niet met een kruisje of punt erin.
Ook bij Helpmij: De berichticons, de smilies en de buttons bovenaan (Aanpassen, Kalender, Zoeken, enz.) op de invoerpagina zie ik als rechthoekjes met een kruisje/punt erin. Als de pijn van de muis erboven laat zweven zie de bijbehorende tekst echter wel en als ik erop klik werkt de bijbehorende link ook. Op de beginpagina van Helpmij (www.helpmij.nl) zie ik alleen maar tekst en wemelt het verder van de vierkantjes met kruisjes. De buttons onderaan de invoerpagina (Plaats nieuw bericht, enz.) zie ik echter wel als button en ook smilies in reeds geplaatste berichten kan ik zien. Op veel andere websites is het net zo.

Surfen en internetten is op die manier een ramp!

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Ik gebruik Windows XP pro en IE6

Help!

Bij voorbaat dank!
 
Staat je Character Coding in IE op iso-8859-1 of unicode?
 
Inmiddels ben ik er achter dat ik de buttons, smilies, icons, afbeeldingen e.d. te zien kan krijgen door er met de rechtermuisknop op te klikken en vervolgens te klikken op "Show Picture". Dit moet ik dan wel bij elke afbeelding afzonderlijk doen. Het probleem lijkt er dus in te zitten dat het niet meer automatisch weergegeven wordt.
 
Inmiddels ben ik er ook achter dat het probleem zich niet voordoet als ik de virusscanner/firewall (NIS 2002) uitschakel. Maar dat is natuurlijk veel te riskant, dus dat is geen oplossing.
 
Lees deze site eens door. Citaat uit de link: "De afbeelding wordt weergegeven op basis van een script, ActiveX-besturingselement, cookie of Java-applet of op basis van HTTP-verwijzingsgegevens. Bovendien zijn op de computer of het netwerk instellingen van kracht die een of meer van deze functies blokkeren. U hebt bijvoorbeeld Internet Explorer van Microsoft of Norton Internet Security (NIS) of Norton Personal Firewall (NPF) 2002 van Symantec Corporation zodanig geconfigureerd dat het programma een of meer van deze functies blokkeert."

Er worden in Internet Explorer geen afbeeldingen weergegeven op websites.
 
Bedankt voor de adviezen en reacties.
Ik heb alles gebrobeerd, ook wat op de sites van MS en Symantec wordt aangeraden. Het hielp niet!
Uiteindelijk heb ik maar besloten het onvermijdelijke te doen: schijf formatteren en alles opnieuw installeren, inc. de updates. Een vreselijk karwij, maar alles werkt nu weer (hoop dat het zo blijft).

:confused: :) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan