"websitescoren.nl" sitecheck

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0711

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
Berichten
39
Dag leden,

Graag een sitecheck van de volgende website: http://websitescoren.nl.
De website is net nieuw gelanceerd en moet nog bezoekers aantrekken en natuurlijk moet het nog in Google komen.

Ben benieuwd naar jullie beoordelingen! :D
 
wie heeft die site gemaakt?
 
Afgezien van dat witte vlak ziet het er inderdaad goed uit (of moet daar nog wat komen?), een leuk concept ook. Ik moet wel zeggen dat de voorpagina erg langzaam laadt bij mij, dit terwijl ik toch een redelijk vlotte verbinding heb. De site zelf is niet idioot groot dus ik neem aan dat dat aan de provider ligt.
 
De sidebar is nu omhoog. :p

Bij mij laadt het niet vreselijk langzaam, het valt wel mee. Ik heb ook een redelijk snelle verbinding...
Misschien door die 2 plaatjes?
 
Whow, okay, even gechecked met firebug. Laadtijd 3.05 sec, onload op 2.65 sec. (voor normale websites is onder de seconde aan te raden. Boven de 2 seconde is echt vreselijk).

Er worden echt idioot veel requests naar zopim.com gemaakt: allemaal plaatjes en css enzo. Ook gravatar.com krijgt er van langs.

Totaal 76 verzoeken, waarvan 22 alleen naar websitescoren.nl gaan. Een beetje een overkill aan mashup, vind je zelf ook niet? Zie bijlages.
 

Bijlagen

  • fire1.jpg
    fire1.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 46
  • fire2.jpg
    fire2.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Het laden bij mij is best wel snel. Ik begrijp daarom niet waarom het bij iedereen zo langzaam is.

azihsm.jpg
 
als je registreerd krijg je een mailtje met de volgende inhoud:
U or iemand anders heeft zich geregistreerd op Website Scoren. Om uw registratie te bevestigen dient u op de volgende link te klikken:

even or veranderen in of ...

verder mooie website :thumb:

ps. is dit nou een andere website waar de andere over praten? (zie bijlage een paar bericht hier boven)
 
Laatst bewerkt:
waar kan je de snelheid van je pagina testen?
inderdaad nette site en best mooi gedaan.


klaar voor lancering denk ik?

in chrome valt het menu weg
whz4sg.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Roderikie: ik heb ook gecheckt op andere verbindingen, zoals op school en daar laadt het ook snel. Ik begrijp dus niet waarom het bij sommige mensen erg traag laadt, komt dat door hun eigen slome verbinding?

@ ecross: bedankt, we hebben "or" in "of" verandert!
Ja we praten allemaal over dezelfde site, maar ik heb het in korte 4 keer veranderd van layout (eigenlijk exact zelfde layout, maar andere kleuren en afbeeldingen). Wat vind je van de layout nu? Het is niet meer die donkere, want naar mijn idee was dat iets te "druk".

@whisper380: ik heb via de volgende site de snelheid gecheckt: http://www.linkvendor.com/seo-tools/speedtester.html
Vegras zegt dat hij/zij zelf gebruikmaakt van Firebug, die gebruik ik zelf ook, maar ik zie nergens hoe je daarmee de snelheid kan checken.
Ik heb het nu met Firefox 3.6, IE 8, Chrome 5 getest met 1024x768 en 1280x960 schermen, het moet allemaal zelfde uitzien. Dus kan je nog even bekijken of het nu goed werkt?

Dank jullie wel voor jullie reacties.
 
Prachtige site:thumb:, het is handig dat als je met de muis over eenandere knop gaat dat die een andere kleur krijgt als de knop die al actief is :)
 
@ Vegras: Ik heb nu de Zopim Chat weggehaald, hopelijk bevordert dat de laadtijd. Bovendien zijn we van plan de gravatar eruit te halen en mensen zelf een avatar laten uploaden of uit een serie avatars kiezen.

Ik heb ook uitgevonden hoe je dat bekijkt via Firebug.

@ Jobbes: Dankjewel. Ik heb alle gewone knoppen zo aangepast dat als je met je muis overheen gaat het dan van kleur verandert. Maar ik denk dat jij niet de gewone knoppen bedoelt, maar die van de navigatie (menu's)?
 
Ik bedoel dat de knop waar je met de muis overgaat hetzelfde is als de actieve knop wat ik verwarrend vind (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • websitescoren.png
    websitescoren.png
    41,2 KB · Weergaven: 25
Ik geloof niet dat veel mensen daar problemen mee zullen hebben.
Maar ik heb het toch een beetje aangepast, de tekst van een actieve item heeft nu een schaduw en is vetgedrukt, dit zal geen verwarring meer opleveren (hoop ik). Ik heb het geprobeerd met een ander kleurtje, maar dat zag er niet uit.:rolleyes:
 
Laadtijd is nu een stuk beter. Volledige download zit rond de 900ms (100).


Also,
HTML:
<span class="rank" style="padding:10px;'>
zet die padding in de class 'rank', of maak een 2e class (rankMetPadding ofzo), stuk netter. En beter. Enzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan