Websocket probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0158

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Ik ben aan het proberen om een eigen chatprogramma te schrijven.
Als basis heb ik van http://www.saaraan.com/2013/05/chat-using-websocket-php-socket/ de sourcecode gedownload.

Deze software is geïnstalleerd en werkt ook, ook met meerdere gebruikers.

Maar, wanneer ik niet ergens een probleem had zou ik hier niet schrijven :)

In het server bestand heb ik de volgende code staan:

Code:
		$response = mask(json_encode(array('type'=>'system', 'message'=>'Iemand komt binnen'))); //prepare json data
		send_message($response); //notify all users about new connection

Geloof het of niet maar ook dit werkt :)

Nu het probleem, wanneer ik bovenstaande verander in: (ik verander de message)

Code:
		$response = mask(json_encode(array('type'=>'system', 'message'=>'Iemand komt nieuw binnen'))); //prepare json data

Dan blijf ik de oude tekst zien.
Ik heb al geprobeerd de socket opnieuw te starten, de pagina te verversen, heb al 10x gecontroleerd of ik met het juiste bestand bezig ben, helaas zonder resultaat.

Ik wil heel graag de functionaliteit van de server naar mijn hand zetten maar wanneer aanpassingen in de code geen effect hebben wordt dit lastig.

Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de wijzigingen in het serverbestand ook daadwerkelijk geactiveerd worden ?

PS
Ik wil deze vraag ook op PHP-forum plaatsen.

Goedendag,

Is het misschien mogelijk dat er in één van uw scripts, deze bericht nog aanwezig is?
Misschien dat het het volgende stukje code;

$response = mask(json_encode(array('type'=>'system', 'message'=>'Iemand komt binnen'))); //prepare json data

in een latere include / require in het script aangeroepen wordt in bijvoorbeeld een andere script.

m.v.g, John

Middels de volgende code wordt de server gestart:

Code:
	$result = shell_exec($php_cmd." -q  /home/sites/clients/client37/web118/web/chat_oud\server.php 2>&1");

In server.php zit een oneindige lus welke blijft draaien en waarbinnen ook de tekst zich bevind welke ik probeer te wijzigen.

Ik heb zojuist de naam server.php gewijzigd maar ondanks dat blijft de chatbox gewoon werken.
Ik heb dus het idee dat de server ergens in het geheugen door draait.

Ik heb geen idee hoe ik de server service moet stoppen of eventueel moet herstarten. Wanneer dat zou lukken dan denk ik dat ik uit de problemen ben.

Ik ben er in ieder geval zeker van dat de code niet nog elders een keer voor komt.

Laatst bewerkt:
Het probleem zat hem inderdaad in services welke bleven draaien en waar de code in stond welke niet wilde wijzigen.
Toen mij provider vanmorgen keek draaiden er 25 services en hij was daar niet helemaal blij mee.

Ik heb nu een mogelijkheid gekregen om een gestarte service ook weer te kunnen stoppen, op deze manier is het nu voor mij mogelijk om het serverbestand naar mijn wensen aan te passen.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan