webwinkel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
hoi,

Ik wil graag een eigen webshop gaan runnen en heb een lastige vraag.
Ik wil in de webshop mp3 , software enzovoorts gaan aanbieden kwa webshop gaat dit zeker lukken maar ik vraag mij het volgende af.

Hoe kom ik legaal aan albums, software, en games om "digitaal" aan te bieden? en waar moet ik rekening mee houden?

Ik heb in het verleden al een shop gehad maar met een niet goed lopend product en wil nu nog eens proberen.

wie kan me helpen aan een goede leverancier van muziek of moet ik uitgevers gewoon aanschrijven?

het betreft het uploaden en aanbieden van albums niet het uploaden van muziek

eh, een album bevat géén muziek?, je MOET uploaden, anders kan je niet aanbieden ....en dat is nu iets wat weer NIET mag, tegen betaling of niet ....

dus als ik het begrijp mag ik dit niet legaal doen als ik de rechten netjes aan de artiesten / buma stemra afdraag?

Het staat er heel duidelijk in de link die ik aangaf:
Uploaden via internet
Het uploaden is het aanbieden van muziek, films of games.
In Nederland is het verboden om, zonder toestemming van de auteur, muziek, films of games aan te bieden. Uploaden is zonder toestemming ten alle tijden illegaal.

Ga je bijvoorbeeld bestanden (lees albums) van een lokale zanger uploaden mét uidrukkelijke toestemming van de auteur, laat hem dit dan zwart op wit zetten en vervolgens kun je lekker gaan uppen ....

ja maar als ik aan buma stemra betaal en aan de uitgever zou ik toch alles gedekt moeten hebben of zie ik dat fout?

en hoe gaat dit met games?

voor games precies hetzelfde ..

Spellen
Downloaden van spellen is in zijn geheel verboden, ook voor eigen gebruik! Vaak wordt beweert dat indien men het originele spel bezit, het downloaden of kopiëren wel legaal zou zijn, dit is echter in strijd met wat de wet zegt. Zonder toestemming van de auteur mogen spellen en interactieve software niet gedownload of gekopieerd worden.

Je kan het uploaden uitproberen, het zal misschien een lange tijd goedgaan ...
De tijd zal het je leren

ik wil ze aanbieden in een webshop dus de legale manier er moet toch haast wel een manier zijn om deze dingen aan de man te brengen er zijn immers meer webshops die dit aanbieden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan