Wederom een NTLDR vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

TvHens

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Hoewel deze vraag al meerdere malen is gesteld, stel ik hem nog een keer, met een variatie.

Ik heb onlangs geprobeerd mijn Acer Aspire 4050 laptop te formatteren, wat niet lukte omdat mijn batterij steeds halverwege uitvalt. nieuwe batterij kopen dus. probleem is echter dat ik ook niet meer in windows kom, waar de laptop het wel doet, omdat hij constant blijft laden dan. ik krijg de melding NTLDR is missing, press any key to restart.

Ik heb een gebrande versie van windows XP liggen en daarmee geprobeerd in de repair console te komen, alleen heb ik geen idee wat mijn Administrator wachtwoord is.

ik heb gewoon enter geprobeerd, ADMIN, Administrator, noem maar op, maar ik kom er niet door. is er een master wachtwoord wat in elke versie van windows XP word gebruikt?

Bij mijn laptop zat ook geen windows cd, en de gebrande die ik gebruik is een oudere versie, ik weet niet of dat uitmaakt.

Mocht er nog iets te redden vallen, alle hulp word zeer gewaardeerd :D

gr,

Twan

Hoi,

Geen risico nemen en de notebook bij een herinstallatie op de 220voeding aansluiten ....
Geen risico nemen en opnieuw de Windows-installatie doen, waarbij je ervoor kiest de bestaande partitie eerst te verwijderen

Ik heb uiteraard de voeding er gewoon aan, maar bij het opnieuw installeren van windows lijkt het wel alsof hij dan niet laad. als ik mijn batterij eerst een paar uur oplaad komt hij tot ongeveer 60% voordat hij uitvalt, anders tot 10%.

en als ik een nieuwe accu koop en het formatteren/nieuwe installatie lukt, is dan het NTLDR probleem ook meteen opgelost?

Hoi,

Dat dacht ik al ....;)
Mogelijk moet je, om de laadtoestand van de accu te controleren, extra software installeren.
Als je niet de 'originele' recoverysoftware hebt, moet je sowieso alle drivers bij Acer wegplukken:

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5040.html

NTLDR heeft niks met je accu te maken, maar met het aanwezig zijn van dit 'opstart' dll. Het heeft met een onjuiste - of afgebroken (dus ...) - installatie te maken in jou geval.

Laatst bewerkt:
Het komt geregeld voor dat de ntldr file missed of niet gevonden kan worden.
De oplossing hiervoor is echter eenvoudig, een herinstall van je os is absoluut niet nodig tenzij het echt niet anders kan.

Hiervoor heb je ook geen adminww nodig.
Stop de os cd in de drive(orgineel niet noodzakelijk).
reboot de laptop/pc en druk op f8 voor je bootmenu.
Kies voor opstarten met dosprompt.
Navigeer naar de cdrom en kies de map i386.
copieer de volgende bestanden uit die map naar de hoofdmap van de partitie waar je Os geinstalleerd staat.
De bestanden zijn: ntdetect.com en ntldr.

Reboot de pc volgens de normale procedure en windows zou weer normaal moeten opstarten.

Format en (re)instal van je os op een klapdoos moet je altijd via het netsnoer doen, installeren van je os is een zeer druk actief proces welke veel beslag legt op de capaciteit van je accu.

Hoi Jackall,

Op zich roerend met je eens ... alleen gaf Twan aan, dat de installatie niet goed is verlopen of volledig afgerond i.v.m. genoemde accu-aansluiting ipv 220.
Vandaar mijn advies om die installatie over te doen, omdat je niet weet wat nu wél en/of niet goed is geïnstalleerd van XP.
En aangezien het kennelijk toch om een 'verse' installatie gaat, zou ik het risico van problemen achteraf vanwege een niet volledig afgeronde installatie niet nemen.

Doe de cd van XP erin en start de pc opnieuw op.

* Start op via de XP cd-rom
* Ga met R naar de restore functie.
* Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:

* CD .. (om te wisselen naar cSmile
* Dir
* Copy D (= cd rom drive):I386NTLDR
* Copy D:I386NTdetect.com
* (Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
* EXIT en heropstarten
Bron:www.comp4you.nl.tt

Doe de cd van XP erin en start de pc opnieuw op.

* Start op via de XP cd-rom
* Ga met R naar de restore functie.
* Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:

* CD .. (om te wisselen naar cSmile
* Dir
* Copy D (= cd rom drive):I386NTLDR
* Copy D:I386NTdetect.com
* (Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
* EXIT en heropstarten
Bron:www.comp4you.nl.tt

Zou op zich geen probleem zijn, mits ik verder kon komen dan het kiezen van mijn windows installatie. hij blijft vragen om een admin ww wat ik niet heb, en mijn ideen raken ook een beetje op ;)

@ Valijn: op de 220 volt aansluiting houd hij er ook na ongeveer 50% mee op als ik probeer windows opnieuw te installeren en de oude te overschrijven, de laptop sluit zichzelf simpelweg af, naar mijn idee i.v.m te weinig stroom? tenzij ik iets fout doe, maar ik zie weinig andere opties buiten stekker->adapter->ingang laptop :p

Ik ga nu proberen om het hele admin ww gebeuren te omzeilen via het advies van Jackall.

bedankt voor alle reacties zo ver, ik hou jullie op de hoogte :D

Het F8 bootmenu kom ik niet in, omdat die optie niet verschijnt voor ik de foutmelding krijg.
ik krijg meteen na mijn ACER logo'tje wat aan het begin verschijnt de foutmelding NTLDR missing. ik kan wel in mijn BIOS komen door op F2 te drukken terwijl het logo er staat (POST?) maar daar kan ik niet opstarten met een dos-prompt.

met een verse accu kom ik waarschijnlijk door een herinstallatie heen via de windows cd, als ik dan ook van het NTLDR probleem af ben scheelt dat het vinden van dat administrator wachtwoord, of een tripje naar de acer-dealer.

dus ehm.. is dat zo? :p

nog even in het kort:

*ik heb het 'standaard' NTLDR probleem, met als bijkomstigheid dat ik mijn admin ww niet weet en niet kan opstarten met dos-prompt.
*daar bij komt nog dat ik niet mijn oude os installatie kan overschrijven omdat (waarschijnlijk) mijn accu het opgeeft. het ding is een jaar oud en erg instensief gebruikt.

Mag ik effe een botte opmerking maken: je *** uit je nek.
Ik heb al aangegeven dat die accu niets met je andere problemen te maken heeft, behalve dat je installatie hebt gedaan terwijl de 220-voeding niet aangesloten was.

Dat geklets over je accu is dus vette onzin. Zodra je notebook op de voeding is aangesloten werkt ie gewoon met de voeding en niet meer met de accu en blijft dus beschikbaar tot je een ons weegt.
Of de accu slecht is, weet je helemaal niet!!!!!

Dus: notebook aansluiten op je voeding.
WinXP cd erin en herstarten.
In het bootmenu vanaf de WinXP-cd kies je ervoor de huidige partitie eerst te verwijderen, opnieuw aan te maken
En van daaraf start je de installatie van Windows geheel opnieuw.
Nadat dat klaar is, ga je naar de site van Acer om de nodige software en drivers voor jou type notebook te downloaden en installeren.
Als je daarna nog accu- of acculaadproblemen hebt is het moment daar om de denken over evt. vervanging daarvan.

TIP: voer nu eerst deze herinstallatie uit, en kom dán weer terug en val anderen lastig met je vragen ...... !!!!!
VRAAG: is die laptop wel van jou? (het lijkt of je helemaal geen voeding en originele software hebt en bovendien dat er om een wachtwoord wordt gevraagd waarvan je niet op de hoogte bent, dat lijkt me nogal vreemd allemaal .......)

Laatst bewerkt:
haha, sorry voor het lastigvallen dan.

Dit is allemaal nieuw voor me, dus excuus als wat ik zeg voor geen meter klopt.
Ik ga het nog een keer proberen en wat je in je laatste post zei stap voor stap proberen.

mocht het niet lukken zal ik er wel mee naar de reparateur gaan.

Overigens is die laptop zeker wel van mij, een jaar terug 800 euro voor neergeteld :p ik begrijp wel dat dat anders kan overkomen zonder een originele cd. de voeding zit er natuurlijk wel bij, ik had alleen geen idee dat zodra je je voeding erin stopt hij al zn stroom direct daarvandaan haalt. ik dacht dat de accu gewoon enkel werd opgeladen, en dat zodra die zijn volle capaciteit heeft bereikt, de voeding uitgaat.

dus nogmaals, excuses en bedankt,

Twan.

wat betreft die accu: ofwel is je accu naar de kl**** ofwel de sensor.
toch even energiebeheerinstellingen nakijken en zovaak mogelijk op netstroom werken, hou overigens rekening met volgende tips:

- gebruik indien mogelijk altijd netstroom
- als je je laptop op accu laat werken, begin dan pas op te laden als hij helemaal (of bijna helemaal) leeg is.
- idem in tegengestelde richting: werk pas weer op accu als je accu volledig is opgeladen.
- Als je laptop uitstaat en je accu is niet aan het opladen, trek de stroomstekker dan uit, als de accu te lang onder spanning blijft staan is het ook niet goed.
- Als je laptop uistaat en je accu is wel aan het opladen, hou het lampje dan in de gaten, als het aangeeft dat ej accu is opgeladen (door uit te gaan of van kleur te veranderen) trek dan ook de stekker uit.
- Tot slot: als je lang niet met je laptop hebt gewerkt (week of meer), maak dan een uitzondering op de eerste regel hierboven en laat de accu eens helemaal ontladen om vervolgens weer op te laden (je accu heeft nl heel lang niet onder spanning gestaan, maar je laptop wel, het is beter dat je je accu dan niet meteen weer onder spanning zet)

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zit inmiddels weer gewoon in windows met een vers geformatteerde C schijf. ik zal ook rekening houden met die tips vis ta.

Nogmaals, bedankt! :thumb:

Twan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan