• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wederzijds berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muppet82

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Wie kan mij helpen?
Ik ben bezig met een sheet en daarin moet een berekening van blad 1 naar blad 2 worden gedaan. Dat is niet zo een probleem. Maar wat als ik wil dat hij 2 kanten in berekend?
Dus als ik op blad 1 het gegeven invul hij berekend naar blad 2 en andersom als ik op blad 2 een gevraagd gegeven invul van blad 1 dat hij het naar die zelfde kan omrekenen in blad 1.

Dus je hebt 10 procent korting ergens op.

Dan neem je blad 1 met daarop basis prijs, en prijs met korting.
en op blad 2 het kortingspercentage.
Ik geef op blad 1 in wat de basis prijs is en rekening ik middels de korting op de 2e pagina uit wat de prijs met korting is voor op de eerste pagina.

Nu wil ik ook dat ik op blad 1 de prijs met korting in kan vullen en hij de korting op pagina 2 berekend?

Kan dit makkelijk in 1 formule? of moet ik er 2 formules voor maken?

Alvast super bedankt!
Groetjes Maaike

Hoi Maaike,

Kun je niet eens een voorbeeldje uploaden, dat praat wat makkelijker en hoeven we zelf niets inelkaar te prutsen.

Ja dat kan

Dank je wel voor je snelle reactie.
Ja hoor dat kan.

Zoals ik het nu heb is het goed. maar dan wil ik die 30 ook zelf in kunnen vullen en dat hij dan de totaal prijs op blad 2 uitrekend.

Bijlagen

Raymond

Dank je voor je reactie maar het is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel dat ik op pagina 1 van mijn sheet wil ingeven 50 en dat hij dan de prijs voor mij min de korting berekend
maar ook dat ik de prijs in kan geven op blad 2 en dat ik dan de korting op blad 1 te zien krijg.

Groetjes Maaike

Is het de bruto prijs die je in wilt vullen?
Of is het de netto prijs die je wilt invullen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan