• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wedstijdpoules maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanobakel

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2016
Hallo,

Kan iemand ons helpen met het volgende,

we hebben een lijst gemaakt voor het indelen van poules voor judowedstrijden. nu is onze vraag, is het mogelijk om de namen die we invoeren in het gedeelte "deelnemers/naam" a,b,c,d gelijk geplaatst worden in het wedstrijdschema.Bekijk bijlage judowed4.xls

hoor het graag.

groet erik

Hier een aanvulling op Jean-Paul

Bijlagen

hallo Jean-Paul

hartelijk bedank voor jou hulp. dit is precies wat ik zocht. kun je mij ook vertellen waar ik deze code vind?

groet erik.

hallo popipipo,

bedankt voor de aanvulling. wij zijn enorm geholpen.

groet erik

Hier nog een aanpassing bij gelijk aantal punten.
Laagste gewicht wint van hoogste gewicht bij gelijke stand.

Bijlagen

@Kanobakel, mijn bijdrage is een gewone vertikaal zoeken formule in [B10:B15] en [D10:D15], maar popipipo heeft het voor jou helemaal af gemaakt, alle eer kom dan ook hem toe.

Vermijd als eerste de samengevoegde cellen dat levert meer problemen op dan dat het voordelen geeft.
Voor de aanpassing van 4 naar 5 deelnemers kopieer je regel B(Beta) plaats deze dan tussen beta en charlie

Bij 4 deelnemers heb je 6 wedstrijden bij 5 deelnemers heb je 10 wedstrijden.
Kopieer dan op gelijke wijze 4 regels er tussen.
En ook een kolom tussen E10:H20
Even de kop verwijzing aanpassen (E10:I10) en het juiste wedstrijd schema in kolom A zetten

Door overal wat tussen te kopiëren gaat alle opmaak en bereiken automatisch mee.

Bijlagen

Hallo Jean Paul en Popipipo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er gisteren de hele avond mee bezig geweest maar doe toch ergens iets niet goed denk ik want ik krijg het niet voor elkaar om de formule in te voegen. Zou 1 van jullie zo vriendelijk willen zijn om voor mij alsnog de formules in te voegen? We hoeven alleen de formules voor de namen de ander waarden worden tijdens de wedstrijden handmatig ingevuld. Maar toch bedankt voor het ook daarin meedenken.

Bekijk bijlage judowed5.xls
Bekijk bijlage judowed6.xls

Zou 1 van jullie zo vriendelijk willen zijn om voor mij alsnog de formules in te voegen?

Dat heb ik toch gedaan in #9???
Zie tabbladen 'vier(2)' en 'vier (3)'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan