• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wedstrijd kalender opstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skyhook

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hallo,
Hoe kan ik voor onze biljartclub een speelkalender opstellen ?

Aantal deelnemers bvb 16 spelers
Elf speeldagen en iedereen zou 1 maal tegen elkaar moeten spelen.

Is dit op te stellen in Excel (voor een beginnende gebruiker wel te verstaan :rolleyes:

Ja hoor dat is allemaal wel mogelijk in excel. Maak eerst eens een kladje met alles er op wat je wil zien en automatiseer dat geleidelijk aan.

Maar waarom begin je met een moeilijke of ingewikkelde kalender? Pak eerst eens een gewone, of een eenvoudiger kalender voordat je je hieraan waagt?
En meteen een wedstrijd?

Probeer ook eens de zoekfunctie op het forum: er zijn veel al vragen gesteld met betrekking tot reistratie in Excel van biljartcompetitie.

Bedankt voor de snelle reactie:

Ik denk dat ik het verkeerd voorgesteld heb:
ik wil een kalender opstellen ,(voorlopig) geen uitslagen ofzo ingeven .

dus eigenlijk heb ik 16 namen en er zou zouden 11 speeldagen moeten opgesteld worden

Pier en Pol zouden tegen iedereen 1x moeten uitkomen.
Sommigen zullen op een avond 2 wedstrijden moeten spelen, anderen niet.
Start ik dan best met 1 speeldag op te stellen en kunnen daar dan formules op losgelaten worden?

Heb hier al een eerste poging gedaan maar nu zit ik echt wel slot :confused:

Bekijk bijlage kalender1.xls

@ HJ : Reuze ,het lijkt me super!! ik had 240 matchen gepland...:o
Wat doe ik als er bvb toch maar 13 of 14 spelers zouden zijn ?
Waar delete ik dan namen ? of moet ik dan volledig opnieuw beginnen?

want : =VERT.ZOEKEN(M4;$J$3:$K$18;2;ONWAAR) dat is latijn voor me hoor , wat zeg je feitelijk in deze formule?

@ alphamax thanks voor de link

toch al ongelofelijk merci !!!

Hallo Skyhook,

Niet zo lang geleden bijgaand bestand gemaakt voor een biljartorganisator. Misschien iets voor je?

Groet

Dirk

p.s. bestand bijvoegen lukt niet.

Laatst bewerkt:
Kalender

Sorry , maar ik was er een tijdje tussenuit.

O nou snap ik het: jij houdt een wedstrijd - voor anderen - om (voor jou) een wedstrijdkalender op te stellen!
Er is jammer genoeg geen prijzentafel ;)

Heb het rar-bestandje bekeken,dat is wel héél volledig maar zoals ik al zei; dit gaat mijn petje te boven.

Ik ga er eens wat in proberen,want ik heb maar 14 à 16 spelers nodig hou jullie vast:d:d

Toch allemaal bedankt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan