• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wedstrijdrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Goede middag,

Ik heb een wedstrijdrooster. Nu zou ik via een code de paringen willen krijgen volgens het ronde nummer. De paringen staan op het rooster. Let wel: elke paring mag maar eenmaal voorkomen. vb ronde 1 A - D = D - A enz..... Ook rekeninghoudend met het feit dat er vandaag 10 deelnemers zijn en morgen bvb 15

Iemand een idee?
Alvast dank

Heb er een vb bijgevoegd

Bijlagen

Is blijkbaar geen makkelijke vraag. Echt niemand die een antwoord weet?

Een paar vragen, waarom vul je beide delen, één lijkt me genoeg, als je toch beide wilt zien, kan de onderste bv naar de bovenste verwijzen. Is dat ok?
Het vullen lijkt me nu niet echt handig en zeer fout gevoelig.

Hoe bedoel je ronde 1 is A - D = D - A , waarom dubbel vermelden?

Omdat je m.i. dingen dubbel doet, waar je waarschijnlijk wel een goede reden voor hebt, is mij niet duidelijk wat je nu eigenlijk wilt.

Ben nu wel bezig met iets, maar kan je iets meer uitleg geven?

Luc,

De bedoeling is als ik een ronde nummer intik (in vb is dit ronde 1) dat ik dan de paringen krijg van deze ronde. In de rooster kan je zien wie tegen elkaar speelt. vb speler a speelt in ronde 1 tegen speler d . Maar in de rooster is dit idd te zien dat er een dubbel record inzit, wany als speler a tegen speler d speelt dan speelt speler d tegen speler a.(zie rode en zwarte pijlen) Die dubbele records mogen dus niet in de paringen komen te staan. De paringen heb ik nodig om de uitslag in te voeren. Hopelijk is het nu wat duidelijker. Alvast dank voor uw reactie en de moeite die je erin steekt.

Dit is een andere benadering dan dat jij voorstelde.

Dit programma geeft je een flexibele paring tussen 2 tot max 10 personen van Team A en Team B.

Wedstrijdschema en klassementen mag je er zelf bij bedenken.

Succes ermee.

Bijlagen

Hoi luc,

Bedankt voor de reactie. Maar blijkbaar heb ik het toch verkeerd uitgedrukt. Het is de bedoeling om paringen te maken van 1 lijst met spelers die tegen allemaal eenmaal tegen elkaar spelen. Die rooster is gewoon bedoeld als soort contole . En zoals gemeld kan het zijn dat er de eerste speeldag maar 10 spelers zijn maar de volgende dus meer of minder. Indien het aantal spelers onpaar is komt er automatisch een speler bij genaamd bye. Iedereen speelt dus zogezegd ook tegen bye maar wint de partij.
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan