• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wedstrijdschema/Ranglijst afmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo,

Wie kan mij helpen dit wedstrijdschema + ranglijst af te maken.
Ik heb al eerder om hulp gevraagd, het heeft me een stukje vooruit geholpen, maar goed, na wat puzzelen wil ik het toch wel af hebben.

Wat er nog moet gebeuren:
- Als een wedstrijd nog niet is gspeeld/ingevuld (dus nog 0-0), moeten alle nulletjes (legs total, sets total, total pts) in "" worden vervangen, zodat de ranglijst het niet als een verlies ziet. (Ik heb even een beginnetje gemaakt in cel L9. Zit ik op de goede weg daarmee?)
- Bij leg diff. in de ranglijst moet ook het aantal legs voor en tegen van alle partijen staan, idemdito voor set diff. (niet in dezelfde cel, maar links van die cel)
- Als er 2 of meerdere spelers evenveel punten hebben, moet er eerst gekeken worden naar het set-saldo, als dat gelijk is naar het leg-saldo, als dat gelijk is naar het onderlinge resultaat, en mocht het dan nog gelijk zijn op alfabet.

Verder weet ik het nog niet, ik moet eerst dit voor elkaar hebben.
Kan iemand mij verder helpen?
De opmaak moet wel zo blijven, als ik het wil veranderen doe ik dat zelf wel.
Maar dan blijft het ook duidelijk voor mijzelf.

Alvast dank,
Otherside.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Otherside,

Misschien beetje late reactie en weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf een dergelijk bestand samengesteld voor het EK. Misschien dat je daar met de gebruikte formules wat mee kunt? (AB t/m AO zijn normaal veborgen kolommen)!

Bijlagen

Otherside,

Misschien beetje late reactie en weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf een dergelijk bestand samengesteld voor het EK. Misschien dat je daar met de gebruikte formules wat mee kunt? (AB t/m AO zijn normaal veborgen kolommen)!

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken, maar ik denk dat wat ik wil niet gaat lukken.
Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Als je er niet uit komt, post het dan even met het probleem. Dan kijk ik ernaar zo snel als ik tijd heb.

Als je er niet uit komt, post het dan even met het probleem. Dan kijk ik ernaar zo snel als ik tijd heb.

Ik wil dat ie in het tabelletje sorteert op punten, als dat gelijk is op onderling resultaat, set-saldo, dan op leg-saldo en als het dan nog gelijk is uiteindelijk op alfabet.

Bijlagen

Is het altijd zo dat er 4 sets worden gegooid? of kan het ook meer zijn?

Heb je hier eventueel wat aan:
http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=54497

Voor het genoemde sorteren kan je mijn formule gebruiken uit het schema EK 2008, aan de hand hiervan kan je ook nog eens meerdere voorwaarden toevoegen zodat het wel mogelijk is wat jij zegt!

Laatst bewerkt:
Is het altijd zo dat er 4 sets worden gegooid? of kan het ook meer zijn?

Heb je hier eventueel wat aan:
http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=54497

Voor het genoemde sorteren kan je mijn formule gebruiken uit het schema EK 2008, aan de hand hiervan kan je ook nog eens meerdere voorwaarden toevoegen zodat het wel mogelijk is wat jij zegt!

In dit geval is het zo dat er altijd 4 sets worden gegooid, maar in de toekomst wil ik ook dit bestandje bewerken zodat ik er bijv. ook langere wedstrijden in kan zetten, of poules van 6-8 man enz.

Maar hoe kan je meerdere voorwaarden toevoegen dan? (ik ben niet zo gevorderd)

Lees dan eerst eens mijn pagina door over "Automatisch sorteren". Die staat op mijn site http://www.wimgielis.be, dan op Excel klikken, dan Voorbeeldbestanden.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan