• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wedstrijdschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen711

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2019
Berichten
7
Dag,

Aankomend weekend is er een toernooi waarvoor een wedstrijdschema is gemaakt, hierin zitten nog enkele zaken die ik graag wil automatiseren maar waar ik zelf niet uitkom: In de vakken W29 en W30 moeten de 1e en 2e plaats overall komen, en dan de naam zoals vermeld in vakken B21 t/m B32. Als er een gelijkstand is dan is het 2e criterium Wedstrijdpunten, en als dat ook gelijk is dan als 3e Doelsaldo. In vak W31 moet de teamnaam (vak B21 t/m B32) komen van degene met de meeste Punten Originaliteit.
In Kolom S tenslotte moet een rangschikking komen met dezelfde criteria als gelden voor vakken W29 en W30.
Kan iemand dit voor mij in het bestand zetten?

Groeten Jeroen
 

Bijlagen

  • Wedstrijdschema met puntentelling a.xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Misschien zoiets met een extra kolom
 

Bijlagen

  • Wedstrijdschema met puntentelling b.xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 17
Dag Willem,

Hartelijk dank voor je tijd en moeite! Het is nog niet zoals ik het voor ogen heb:
- In kolom T zou moeten staan op welke plaats overall het team is geëindigd, de cijfers 1 t/m 12 zouden hier dus ingevuld moeten zijn. Degene die hier eerste is is degene met de meeste punten in kolom R, bij een gelijkspel gaat degene met de hoogste score in kolom N voor, als het dan nog gelijk is dan gaat de hoogste in kolom O voor.
- In vak W29 moet dan de naam van het team dat in kolm T op de eerste plaats is geeïndigd staan (in het voorbeeld team B5, hiervan moet dan de naam zoals vermeld in B21 t/m B32 weergegeven worden.
- In vakje B32 moet de teamnaam van het team dat de hoogste score heeft in kolom Q gepresenteerd worden. Ook team B5 in het voorbeeld.
 
Hier nog een poging
Klopt deze weer niet zet dan even handmatig de uitslag in de diverse cellen.
 

Bijlagen

  • Wedstrijdschema met puntentelling c.xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 11
Ik kom tot hetzelfde. Alle samengevoegde cellen zou ik weglaten. Je blijft aan het tellen waar wat staat.
 

Bijlagen

  • Wedstrijdschema met puntentelling b.xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan