Sytse1
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2007
- Office versie
- miDer
Op verzoek van Sylvester-Ponte deze (voor mij) hersenbreker
Uit bijgesloten Excel bestand kan je door in kolom A van het blad Spelers een x te plaatsen de spelers random selecteren en voorzien van een wedstrijdnummer.
Deze worden dan geplaatst in het blad geselecteerden. (met dank aan Cow18 voor zijn vba code)
Wat is de bedoeling:
De geselecteerden gaan in willekeurige paren 5 ronden tegen elkaar spelen.
In elke ronde spelen ze met een andere partner en tegen andere tegenstanders.
Afhankelijk van het aantal spelers kan het voorkomen dat het 3 tegen 2 is of drie tegen 3 is.
Kijk bv in blad 43 daar zie je wedstrijdschema's staan met o.a. 3 tegen 3 en 3 tegen 2.
Maar het gezamenlijk spelen met 3 mag voor deze spelers maar in 1 ronde voorkomen..
Wellicht is dit in een VBA code te realiseren.
De wedstrijden staan uitgeschreven in de bladen 16 t/m 100 spelers. (84 bladen.)
Ter verduidelijking(hopelijk) van hetgeen ik hierboven beschrijf.
Aangezien het bestand voor het uploaden te groot is zijn de bladen met de schema's 51 tm 100 verwijderd.
(Ik gebruik Office Excel 365 en Windows 10.)
Sytse
Uit bijgesloten Excel bestand kan je door in kolom A van het blad Spelers een x te plaatsen de spelers random selecteren en voorzien van een wedstrijdnummer.
Deze worden dan geplaatst in het blad geselecteerden. (met dank aan Cow18 voor zijn vba code)
Wat is de bedoeling:
De geselecteerden gaan in willekeurige paren 5 ronden tegen elkaar spelen.
In elke ronde spelen ze met een andere partner en tegen andere tegenstanders.
Afhankelijk van het aantal spelers kan het voorkomen dat het 3 tegen 2 is of drie tegen 3 is.
Kijk bv in blad 43 daar zie je wedstrijdschema's staan met o.a. 3 tegen 3 en 3 tegen 2.
Maar het gezamenlijk spelen met 3 mag voor deze spelers maar in 1 ronde voorkomen..
Wellicht is dit in een VBA code te realiseren.
De wedstrijden staan uitgeschreven in de bladen 16 t/m 100 spelers. (84 bladen.)
Ter verduidelijking(hopelijk) van hetgeen ik hierboven beschrijf.
Aangezien het bestand voor het uploaden te groot is zijn de bladen met de schema's 51 tm 100 verwijderd.
(Ik gebruik Office Excel 365 en Windows 10.)
Sytse