• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

week nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dionlian

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hallo.
Als ik een datum invul ,b.v 06-06-2010.
Dan wil ik graag de week nummer weten.
Wie heeft een idee.

Groet Martv

Code:
=INTEGER((A1-DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1-WEEKDAG(A1-1)+4);1;3))+5)/7)
In A1 staat je datum.

Succes,

Fijn, kan je weer verder.

Wil je alleen nog even de vraag op opgelost/afgehandeld zetten?

Bedankt,

weeknummer

Bij mij werkt het nog steeds niet.
Heb je de rijen gedifinneert?
Zo ja hoe doe je dat?
Want deze formule is een stuk simpeler.

Gr. Martin

Mijn kennis van Excel is té beperkt om in te kunnen schatten waarom deze (korte) formule bij jou niet zou werken. Qua rijen alles standaard.

dionlian , ik begrijp het ook niet tenzij je met een andere excel versie dan =WEEKNUMMER werkt en =WEEKNUM(B1) moet gebruiken m.a.w. de Engelstalige excel versie

weeknummer

IK werk gewoon met office 2002.
Nederlanstalig ,ook met exel op server van minj werk doet deze formule het ook niet.

Gr. Martin

Tot en met Excel 2003 is deze functie een deel van de Analysis Toolpak-invoegtoepassing van Microsoft. Deze invoegtoepassing wordt bij een normale Office-installatie wel geïnstalleerd, maar niet aangevinkt in Extra:Invoegtoepassingen in de menubalk. Als Analysis Toolpak niet aangevinkt is zal de bovenstaande formule deze fout weergeven: #Naam?.

weeknummer

Inderdaad ,de toepassing heb ik aan gepast.
Alleen nu maakt hij een fout.
16-7-2010 is weeknummer 28 ,exel vind 29?

Gr. Martin

Ben je zeker dat we in week 28 leven ? ik heb voor mijn planning deze week > weeknummer 29 :rolleyes:
Vlug een foto:Dtje getrokken

Bijlagen

Ik ben van beroep planner ,dus ik weet wel van week nummers.
Ik heb het op gelost d.m.v de formule -1.

Nog bedankt.
Gr. Martin

Ik denk dat de discussie over welk het juiste weeknummer is al ontelbare malen gevoerd is en ook eindeloos zal blijven voortduren. Het is nu éénmaal een vaststaand feit dat verschillende landen verschillende normen hanteren. Aangezien in Europa als standaardnorm het ISO-weeknummer gevoerd wordt is het daarom aannemelijk dat wij ons hier ook op baseren. In bijlage heb ik enkele formules en UDF's samengezet tegenover de Microsoft(lees Amerikaanse) norm.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan