• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Week overzicht in Jaarplanning.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1347

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2023
Berichten
4
Hallo,

Ik heb te maken met wisselende collega's in werk diverse werkperiodes.
Werken met een overzicht in Excel per periode.
Nou wil voor de coordinator van de dag een overzicht maken van wie er op de dag van "Vandaag()" aan het werk zijn. Plus wie er de opvolgende 6 dagen aan het werk zijn.
Ik heb in het bijgevoegde document 2 periodes toegevoegd en een tabblad met het weekoverzicht blad.
De bedoeling is dat de gegevens aan de hand van de datum uit de andere tabbladen word gehaald.

Dus op de dag van vandaag 9-12-2023 zou het resultaat moeten zijn dat alleen "Henk" en "Jan" aan het werk zijn.
En op morgen 10-12-2023 zou het "Piet" "Henk" en Jan moeten zijn.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen. Ik werk in een Nederlandse versie van Excel. Ik kreeg het niet voor elkaar met VERT.ZOEKEN. Maar dat kan ook aan mij liggen :)

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk gesteld is.
gr
Sander.

De namen opgenomen in dit document zijn vanwege privacy anoniem gemaakt. De namen genoemd in dit document zijn Fictief.
 

Bijlagen

  • test planrooster.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hallo,

Vraag, welke letters dienen mee genomen te worden als er op een dag wordt gewerkt?
Aanname is dat niet alleen de letter D mee genomen dient te worden.
En welke versie van excel gebruik je? Dus b.v. versie 2021 of office 365, enz.

Tevens nog een tip.
Probeer alle periodes (maanden) op een tabblad te krijgen en dan te beginnen met de datum >> doorvoeren naar beneden.
 
Ik gebruik office 2021

De letter D staat voor Dagdienst. L staat voor Late dienst X staat voor niet in dienst. Z staat voor Ziek etc.

Ik wil in het weekoverzicht hebben wie er werkt en welk dienst verband.

Bijgevoegd heb ik het eindresultaat gezet. Zoals ik graag zou willen hebben dat het automatisch gaat.
 

Bijlagen

  • test planrooster.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Zet de gegevens anders op (met slechts 3 kolommen) en gebruik dan de onvolprezen draaitabel.
Laat vooral Excel het werk voor je doen.
 

Bijlagen

  • __rooster_001_snb.xlsx
    22,9 KB · Weergaven: 3
Oké

De letter D staat voor Dagdienst. L staat voor Late dienst X staat voor niet in dienst. Z staat voor Ziek etc.
Dus alle letters behalve de X en Z.
 
Klopt Peter.

SNB helaas de normale database groter qua personeel. alleen vanwege privacy is het document kleiner gemaakt.
Gezien het wisselende personeel per afdeling is er gekozen voor een tabblad per periode. Deze optie staat niet ter discussie.
 
Komt de bijlage een beetje in de richting?
 

Bijlagen

  • test planrooster PV.xlsx
    35,6 KB · Weergaven: 15
Ja,
Maar als je bij mijn voorbeeld kijkt. Zoals in Rij 1 staat. Vandaag(), Vandaag()+1 etc.
Ik zou het mooi vinden als dit heel makkelijk in oogopzicht te zien is. Zonder dag de collega's daar nog zelf iets voor moeten doen.
 
In het tabblad planning hoeft totaal niets meer te worden ingevuld.
Die gegevens welke daar in staan komen gewoon uit de tabbladen "periode .... "
In het tabblad planning kan je filteren op periode (Mnd), wknr, jaar e.d.
 
SNB helaas de normale database groter qua personeel. alleen vanwege privacy is het document kleiner gemaakt.
Gezien het wisselende personeel per afdeling is er gekozen voor een tabblad per periode. Deze optie staat niet ter discussie.
Je gaat ons toch niet vertellen dat zo'n grote organisatie als waar jij werkt geen gebruik maakt van databasestrukturen voor het personeelsbeheer ?
Jullie zijn tot geen postduivenvereniging ?
Als je een vraag stelt op een professioneel forum kun je ook professionele antwoorden verwachten.
Mij verbaast overigens dat jullie organisatie daarvoor niet al een professioneel programma heeft; of weet niemand hoe het werkt ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan