Week overzicht t.b.v. planningsoverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luna08

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Berichten
28
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met een soort van project planning.
Nu wil ik graag een werkblad of een formulier waarin bovenin een tijdslijn (in weeknr's) staat.
Als ik dan een project toevoeg moet hij deze in de tijdsplanning invoegen en grafisch weergeven wat er verloop van het project is. Ook de uren die in de week gemaakt worden wil ik graag weergeven.
Dus als een project loopt van week 15 tot 16 (10 uur per week) en het is nu week 12 wil ik het volgende:

12 13 14 15 16 17 18
** **
10 10

Dit zou dan met meerdere projecten moeten kunnen.

Hierbij loop ik echter tegen enkele problemen / vraagtekens aan:
Kan ik dit het beste in een formulier doen of in een werkblad? Het toevoegen van projecten wil ik zowieso in een formulier doen.

Hoe maak ik de tijdslijn zo dat deze zich aanpast aan het project met de langste looptijd?
Dus als 1 project tot wk20 loopt dat de lijn tot wk21 gaat.

Weeknummers berekenen lukt wel, dat doe ik nu als volgt:

Code:
Public Function IsoWeekNumber(d1 As Date) As Integer
    Dim d2 As Long
    d2 = DateSerial(Year(d1 - WeekDay(d1 - 1) + 4), 1, 3)
    IsoWeekNumber = Int((d1 - d2 + WeekDay(d2) + 5) / 7)
End Function

Kan ik in een forrmulier een overzicht creeren dat zichzelf aanpast aan de tijdslijn en hoe maak ik dan de balk voor de tijdslijn?

Graag enkele ideeen voordat ik heel veel werk steek in een werkblad en later tot de conclusie kom dat een formulier toch handiger is :)

Voorbeeldjes zijn uiteraard meer dan welkom....:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan