• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

week vervangen voor datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgenvo

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
16
Wederom een probleem in excel.

In een database zijn een heleboel weeknummers ingevoerd die ik wil vervangen voor datums.

Voorbeeld:
Er staat nu in cel M22 "week 51"
Ik wil in cel M22 "15-12-08"

Omdat er een heleboel verschillende weeknummers staan vraag ik me af of er een formule of andere manier is die deze weken omzet naar de datum (in dezelfde cel!!!)

Groeten,

Jurgen
 
Met de volgende formule kan je de datum van de maandag verkrijgen:
Code:
=DATUM(jaar;1;1)-WEEKDAG(DATUM(jaar;1;1);2)+(week-1)*7+ALS(WEEKDAG(DATUM(jaar;1;1);2)<5;1;8)
Deze formule is gebasseerd op ISO weeknummering.

Bij jaar en week verwijs je naar het jaar en de week (of je geeft ze de naam week en jaar).
 
probleem is alleen dat ik deze niet in dezelfde cel kan zetten als die waar het weeknummer nu instaat...

Ik ben dus op zoek naar een "procedure" waarmee ik een heleboel verschillende weeknummers kan vervangen voor de huidige tekst.

Groeten,

Jurgen
 
Je kan dan toch tijdelijk gebruik maken van hulpcel(len).
Zet hier de formule(s) in, om hierna te kopieeren en plakken >> speciaal >> waarden op de plek van het originele weeknummer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan