• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekend dagen en feestdagen markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zzmak

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hallo,
Ik heb een simpele snipperkaart met overuren gemaakt, maar nu wil ik graag dat de zaterdag en zondag een kleur krijgen, maar als het kan dat ook de feestdagen worden weergegeven. En nog te denken aan een schrikkeljaar.
Ik heb al gezocht op deze, maar ook andere sites en heb zelf ook al gestoeid met de voorwaardelijk opmaak, maar ik kom er niet uit. Ben ook niet zo'n held in excel.
Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Beste zzmak ;)

Dit is niet gemakkelijk omdat geen enkele cel verwijst naar een datum :(

Een andere aanpak zou beter zijn.

Kijk eens naar het volgende bestandje over datums,weken, weekends en feestdagen.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Hoi zzmak,

Ik heb je bestandje aangepast, op het tabblad feestdagen staan de feestdagen, die je niet nodig hebt kun je gewoon verwijderen door heel de rij weg te halen.
Voor het jaartal heb ik een lijstje gemaakt, in het midden staat altijd het huidige jaar, op het eerste Blad kun je de keuze maken in A3.
De verwijs fouten moet je zelf maar naar kijken, die zaten er bij jou ook al in.
Het schrikkeljaar wordt ook meegenomen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Ad Becude
Kan het zijn dat je met 1 dag verschil zit , volgens wat ik zie kleur je vrijdag en zaterdag als weekend .;)

trucker,
Heeft helemaal gelijk, de aanpassing komt er aan "weekdag ;2" de ;2 vergeten:D

Hiet is ie dan weer, met aanpassing.

Nog even een opmaak vlekje weggewerkt:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Perfect, precies zoals ik het graag hebben wil.
Bedankt Ad en ook de rest die mee hebben gedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan