• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekend overslaan in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik heb op dit moment een planning liggen.

Deze planning bevat een aantal opties die ik deels zelf, deels dankzij hulp hier heb ingezet.
Ik kan in kolom D de geschatte duur van de opdracht invoeren en deze komt dan in de grafiek in het rood.
In kolom G kan ik de gewerkte uren plaatsen. Het deel dat dan al is gedaan wordt groen i.p.v. rood.
Er zitten nog een aantal extra functies op, zoals een werkdag van 8 uur, feestdagen die worden overgeslagen, en de weekenden worden ook netjes overgeslagen in de formules.

Nu heb ik echter nog 1 (klein) probleem, waar ik geen oplossing voor heb kunne uitvogelen.

Als ik in de tabel aan een opdracht werk van vrijdag 14:00 tot maandag 10:00, komt er in de grafiek een relatief grote balk te staan. Hij ziet het weekend niet als gewerkte uren, maar omdat de kalender zo in elkaar zit, markeert hij deze wel. Dit geeft soms een vertekend beeld van de voortgang.

Nu is dus de vraag; kan ik de weekenden overslaan in de grafiek?

ps. in feite gebeurt hetzelfde met de nachten, hierbij is ook een relatief grote sprong, maar als ik weet hoe ik kan instellen hoe de weekenden worden overgeslagen, kom ik daar mogelijk ook wel uit.

bvd!

Betreffende bestand:
Bekijk bijlage Complete Planning.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan