Weekgegevens zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aroff

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Goedemorgen,

Ik heb een rapport met daarin records gesorteerd per week.
Nu wil ik graag kiezen welke week ik weergeef.

Ik weet dat het in een formulier hoort. Maar dit is al klaar

Nu wil ik graag kiezen welke week ik weergeef. Ik weet dat het in een formulier hoort. Maar dit is al klaar
Dat is dan een leuk klusje, ofwel om het formulier aan te passen, ofwel om een nieuw formulier te maken. Een rapport is een eindproduct. Dat gebruik je dus niet om selecties mee te maken. Daarvoor kun je vele malen beter een formulier gebruiken.

Heel simpel: maak even een formulier waarop je de gewenste selectiecriteria zet (datumselectie, locatieselectie etc) en een knop die het rapport opent met de gemaakte selectie. Ingewikkelder moet je het niet maken.
Alternatief is natuurlijk om in de koptekst van je huidige formulier selectiecriteria te zetten. Werkt vermoedelijk net zo makkelijk, en het scheelt een formulier.

(Overigens kun je nog een andere (super slechte) 'oplossing' gebruiken: datumfilters in de query van het rapport inbouwen. Da's heel fijn: elke keer als je het rapport opent, vraagt het eerst om de datumselectie. Ook als je dat niet wilt. De meeste mensen weten niet hoe ze dan tóch met lege datums een volledig rapport kunnen afdrukken, dus dat is al een lekker nadeel. Maar daarnaast is het behoorlijk irritant om zo te (moeten) werken.)

Je hebt helemaal gelijk.
Ik ga het in een formulier doen. Ik wist dit al, alleen het rapport was al klaar

En dat is ook geen probleem; filteren op een rapport heeft verder weinig met de structuur van dat rapport te maken. De filtering is niet meer dan een parameter die je meegeeft bij het openen van het rapport. Aan het rapport verandert verder niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan