• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weekkalender invoegen voor verschillende maanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter elsd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elsd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
hallo excelfans,

Ik ben een programmatje aan t maken voor mn collega's om gemakkelijk te kunnen bijhouden wat er gefactuurd moet worden.
Het excelbestand bevat alle maaltijden en drankjes van de ll. Enkel bij afwezigheid of verandering van regime moet de leerkracht een wijziging aanbrengen. Automatisch wordt alles samengeteld.
Ik heb dit nu opgemaakt voor de maand september. Graag zou ik dit ook voor de andere maanden doen. Bestaat er een mogelijkheid om een kalender in te voegen? Of iemand een ander idee?
Alle tips zijn welkom!
Alvast hartelijk bedankt,
groetjes
Els

Bijlagen

Zoiets met deze formule vanaf D1, en opzij.
Je hoeft alleen maar cel C1 te wijzigen van maand.

Bijlagen

beste Harry

dank voor uw reactie
ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt
in het originele bestand staan de dagen ingevuld waarop de kinderen eten en drinken
zo bv op woensdag staat nooit een w van warm want op woensdag kunnen de kinderen niet warm eten op school
We hebben ook kinderen die wekelijks op ma, di en vrijdag eten maar niet op donderdag.
Ik had aan een syteem met schuifbalkjes gedacht om de maand aan te duiden maar dan moet er ook nog een oplossing aan gekoppeld worden voor de dagen te doen passen.

groetjes

Els

Of wat vind je hiervan?

Bijlagen

Kunt u me zeggen hoe ik dit nu kan toepassen op mijn bestandje?

Wat wil je nog aangepast hebben?

Ik was nog voor je bezig hier een het voorbeeldje.
Hier het voorproefje.Er zitten nog foutje in maar ik ben er nog mee bezig

Bijlagen

Hier het bestandje.
Ik heb hem gemaakt voor de eerste 3 maanden
Aan jou de eer om hem af te maken voor het hele jaar
Een kwestie van kopieren en een aantal cellen samen een naam geven (AU5:AZ14)
Let op ik heb hier een daar kolommen verborgen die voor berekening nodig zijn maar storen als je ze ziet.

Heb je nog vragen of wensen dan horen we het wel.

Bijlagen

Zoiets met deze formule vanaf D1, en opzij.
Je hoeft alleen maar cel C1 te wijzigen van maand.

Als ik het bestandje pak van elsd en stel de aangepaste celeigenschap in die jij ook hebt gedaan dan gebeurt er niets, ook niet als ik ddd, dd mmm jj kopieer (om fouten te voorkomen). Zie hier mijn bestandje, misschien zie je waar het aan ligt. Ik heb het nog even geprobeerd in Excel 2003 maar dat maakt ook geen verschil.

Laatst bewerkt:
Helaas krijg ik je Zip bestandje niet open Gotty.

Helaas krijg ik je Zip bestandje niet open Gotty.

Raar dat het een zip bestandje is, op de webspace staat gewoon een *.xlsx . Downloaden kan ik wel, jij ook begrijp ik, zou je het bestand eens willen hernoemen naar *.xlsx ? Want als ik dat doe krijg ik wel een *.xlsx bestand. Bij voorbaat dank.

Hier het bestandje.
Ik heb hem gemaakt voor de eerste 3 maanden
Aan jou de eer om hem af te maken voor het hele jaar
Een kwestie van kopieren en een aantal cellen samen een naam geven (AU5:AZ14)
Let op ik heb hier een daar kolommen verborgen die voor berekening nodig zijn maar storen als je ze ziet.

Heb je nog vragen of wensen dan horen we het wel.

Hartelijk dank voor het in elkaar boxen.
ik ga me er deze week eens op toeleggen om het ook voor de andere maanden inorde te krijgen.
Moest het echter niet lukken, mag ik dan nog eens roepen?
groetjes
Els

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan