• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weeknum en weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hallo,

Ik zit met een probleem. In een sheet gebruik ik de formule om het weeknummer uit een datum te halen. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Dit sheet wordt door meerdere gebruikers gebruikt en aangepast. De ene gebruiker heeft de engelse versie en de andere de nl versie. Ik zie zelfs iets raars dat bij een nederlandse versie in de menus soms engelse termen en beschrijvingen worden getoond (bijv. bij invoegtoepassingen).

Kan ik zonder iedereen op dezelfde versie te laten zitten oplossen dat de formule inalle versies blijft werken?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Erik

Het veiligste zal dan zijn om *enkel* gebruik te maken van ingebouwde Excel functies, en die van de invoegtoepassingen achterwege te laten. Nodeloos te zeggen dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan...

Wigi

Hallo Wigi,

Bedankt voor je antwoord. Ja op zich klinkt het logisch om functies die niet werken, niet te gebruiken, maar voor een bezettingsgraad per week heb ik wel het weeknummer nodig.

Kan ik in een formule afvangen dat wanneer de uitkomst #naam? is ik een andere formule aanroep. Het is namelijk wel zo dat wanneer de ene formule niet werkt de andere het wel doet.

Als(b1=#Naam?;weeknummer(a1);weeknum(a1))

Deze formule klopt niet, maar het idee komt er wel ik terug (hoop ik)

Hi Wigi,

Ik moest even zoeken, maar ik heb de formule gevonden. Deze is heel erg lang, maar voorkomt de formule weeknummer of weeknum.

Dank voor je inspanning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan