• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

WEEKNUM en YEAR functie in EXCEL voor MAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Bekijk bijlage Datum.bmpHoi

Ik heb een formule in cel E3 die het goed doet in EXCEL 2003 voor Microsoft Windows maar niet meer in EXCEL voor MAC

Het gaat om de formule
=WEEKNUM(D3)&"-"&YEAR(D3)

Als je in Cel D3 een datum intypt (bijvoorbeeld 31-MAR-10) dan komt er als resultaat in CEL E3 te staan 14-2010

Weet iemand wat je in MAC moet gebruiken om ook het resultaat 14-2010 (dus week-jaar) te krijgen.
Ik heb zelf geen MAC dus kan het niet proberen en degene die het programma moet gebruiken woont in het buitenland en weet te weinig van EXCEL om het zelf uit te vinden.

Alvast bedankt
humadgen

Laatst bewerkt:
Verander weeknum eens in
Code:
=INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;3)))/7)+1
Ik heb ook geen Mac dus heb geen idee of het werkt. Uiteraard moet je vandaag() even aanpassen. Hier lees je er meer over. Kan het ook niet een taalkwestie zijn: jaar ipv year?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan