• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weeknummer automatisch invullen door middel van VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan ik mijn bestelling voor een nieuw muiswieltje afzeggen.:d
 
Ik wilde vandaag nog een aanpassing maken in het logboek in excel. Echter is dit naar veel zoeken en testen niet gelukt.

Wanneer onder het kopje lijn negen of tien ingevuld wordt, krijg je op basis van deze keuze een keuzelijst.
Deze keuzelijst verschilt voor lijn negen en tien.

Dat heb ik via deze manier gedaan:
http://www.exhelp.be/algemeen/1622

Echter wil ik onder het kopje Afval ook een keuzelijst maken, die gebaseerd is op de lijn keuze negen of tien.
In het tweede excelblad lijsten heb ik de inhoud van de lijsten al aangemaakt.

Maar ik kan dus niet de formule indirect nog een keer gebruiken.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
 

Bijlagen

  • Logboek.xlsm
    85,4 KB · Weergaven: 25
Ik heb niet echt het idee dat ik het begrijp. Een beveiligd werkblad waar verder niets in staat helpt natuurlijk ook niet echt.
 
Ik heb een keuzelijst gemaakt, de keuze die je hier maakt in mijn geval negen of tien beslist welke keuzelijst je in de volgende kolom krijgt.
Deze keuzelijst verschilt dus voor negen en voor tien. Nu wil ik in een andere kolom ook een keuzelijst maken. Deze keuzelijst is voor negen en tien ook anders alleen kan ik dit nu niet programmeren.

Ik had het verkeerde excel bestand erop gezet, bij deze de juiste.
 

Bijlagen

  • Logboek.xlsm
    90,9 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Voor de gegevensvalidatie in L4

Code:
=INDIRECT("lijn"&F4)
 
Excel is geen helderziende... die begrijpt niet als jij "negen" in een cel zet dat jij dan machine lijn 9 bedoeld op het tabblad lijsten.

Als je een afhankelijke validatielijst wilt maken zal de koptekst van je validatielijst exact overeen moeten komen met de waarde die je selecteert in lijn. Zodra je dus de koptekst aanpas van machine lijn 9 naar "negen" en bij tien ook natuurlijk dan zal je validatielijst wel werken.

Kortom de naam die je selecteert zal exact overeen moeten komen met de koptekst (eerste rij) van je validatielijst anders werkt het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan