• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weeknummer met de naam en totaal uren optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
we hebben een grote sheet met daar op weeknummers namen en uren ( het zijn natuurlijk fictieve namen )
we willen graag het week nummers zien met de naam en het totaal van de uren die bij de naam horen van dat week nummer.
in de bijlage staat een voorbeeld met de gewenste eind resultaten
graag met VBA ( geen draaitabel svp ) daar we nog wat moeten doen met het resultaat
maar dat wil ik eerst zelf uitproberen

Bijlagen

Ik zie het probleem van een draaitabel niet.

De laatse reacatie in jouw vorige draadje waar geen antwoord op gegeven is.
Geen idee waarom je een draaitabel versie gevoelig vindt, mijn ervaring is dat het gewoon werkt. Hebben jullie verschillende Office versies in het bedrijf? Draaitabellen van de "klassieke" wizard draaitabel en grafiek werken altijd en zijn in 2016 ook nog gewoon te maken.

Dus wat is het probleem met draaitabellen? Wat zijn de volgende bewerkingen en wat weet je van VBA?

VenA,
we hebben slechte ervaringen met draai tabellen , op de zaak hebben we de verschillende versie's draaien van eicel en blijkbaar werkt de draaitabel niet overal

uit eindelijk worden de namen nog in afdelingen omgezet en de uren getotaliseerd.
Mijn kennis van VBA is op amateur niveau maar door zelfstudie en flink wat uurtjes komen we een heel eind.
maar het gestelde in de vraag lukt me niet
vandaar de vraag om hulp

emields

ik heb nog geen VBA code voor dit probleem.
jou sheet geopend en zie daar een fout melding bij de uren totalen ( zal door de gekozen formule komen, wij gebruiken 2003 )

wat betreft de namen en week nummers volge3ns mij heb je die handmatig geplaatst? maar zijn ook niet goed bv gerrit komt maar een keer voor inweek 3

Van jouw voorkeur sortering begrijp ik niet veel. Gesorteerd op naam en weeknummer.

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Blad1").Cells(3, 1).CurrentRegion
  Set d = CreateObject("Scripting.Dictionary")
  For j = 2 To UBound(ar)
    c00 = ar(j, 1) & "|" & ar(j, 2) & "|" & ar(j, 3) & "|" & ar(j, 4)
    d(c00) = d(c00) + ar(j, 5)
  Next j
  With Sheets("Blad1").Cells(2, 17).CurrentRegion
    .Offset(1).Clear
    With .Offset(1).Resize(d.Count, 1)
      .Value = Application.Transpose(d.keys)
      .TextToColumns .Cells(1), 1, , , , , , , 1, "|"
      .Offset(, 4) = Application.Transpose(d.items)
    End With
    .Sort .Cells(1, 3), , .Cells(1, 2), , , , , xlYes
  End With
End Sub

Bijlagen

Top ,
bedankt voor je hulp, dit is een grote stap de goede kant op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan