• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weeknummer tussen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
ik heb deze formule
=ALS(WEEKDAG(L1;1)=7;"test 1";"")

met deze formule verschijnt (test 1) alleen op iedere zaterdag elke week, ik kan de getal 7 veranderen bv 4 dan verschijnt het op woensdag.

ik zou graag, als dat kan, dat de formule aangepast wordt zodat ik kan kiezen dat het op een
weeknummer die ik in de formule geef pas de (test 1) verschijnt

bv
=ALS(WEEKDAG(L1;1)=7;"test 1";"");WEEKNUMMER(5) ik weet niet hoe ik het er in kan plaatsen
=ALS(WEEKDAG(L1;1)=7;"test 1";"");WEEKNUMMER(10)

WEEKNUMMER(5) en (10) zou ik van tijd tot tijd een ander weeknummer in willen plaatsen als dat kan

kan iemand helpen
MVG mr0007

Wat wil je precies? Want ik snap het niet helemaal. Als je de tekst afhankelijk wilt laten zijn van een specifiek weeknummer, die ergens anders vandaan komt, dan zou je een ALS functie ervoor moeten zetten. Of de functie veranderen in een EN variant. Daarbij heb je dan meerdere voorwaarden: het weeknummer (haal je denk ik uit een cel met een datum) en het Weekdag. Iets als:
Code:
=ALS(EN(WEEKDAG(L1;1)=7;WEEKNUMMER(A1)=35);"test 1";"")

ik heb even getest =ALS(EN(WEEKDAG(L1;1)=7;WEEKNUMMER(A1)=35);"test 1";"")
het is nu weeknummer 33
=ALS(EN(WEEKDAG(L1;1)=7;WEEKNUMMER(A1)=33);"test 1";"") maar de (test 1) verschijnt niet

ik ga even kijken of ik in a1 iets veranderen moet

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Bij mij doet-ie het prima, met de datum van vandaag en Weeknummer=34.

test eens in een cel of in jouw systeem het wel weeknummer 33 is, =weeknummer(vandaag())

Kees

=weeknummer(vandaag()) werkt nog niet bij mij ik doe iets niet goed kan het nog niet vinden

G3 zou (test 1) moeten staan
bestand toegevoegd

MVG mr0007

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier een werkend voorbeeld.

Bijlagen

OctaFish dank je wel werkt, daar mee kan ik het doen, wat ik wilde :d

keesbl ook bedank voor de reactie

MVG mr0007

Denk er nog even aan dat als je de formule weeknummer() gebruikt zonder toevoeging dat je dan het Amerikaanse weeknummer krijgt, die afwijkt van het europees weeknr.

Om het eurpoee weeknr te krijgen moet je de formule weeknummer aanvullen met typegetal 21

Code:
WEEKNUMMER(A1;21)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mijn voorkeur (test of de datum in A1 overeenkomt met de zaterdag in week 33:

PHP:
=IF(WEEKNUM(A1;21)&WEEKDAY(A1;2)="336";A1;"")

Laatst bewerkt:
=ALS(WEEKNUMMER(A1;21)&WEEKDAG(A1;2)="336";A1;"") ik krijg #GETAL! te staan als uitkomst , als ik de werkblad een copie maak werkt ook niet goed snap ik niet
MVG mr0007

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien moet je de termen even vertalen als je de nederlandstalige versie van Excel hebt

Kees

oeps , vergat inderdaad nederlands ik heb het nu in nederlands gezet maar nu krijg ik #getal!

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Effe doorzetten....

Wees nauwkeurig met formules; controleer ze minstens drie keer.

Je laatste bericht is niet informatief.

=ALS(WEEKNUMMER(A1;21)&WEEKDAG(A1;2)="336";A1;"") ik krijg #GETAL! te staan als uitkomst

MVG mr0007 zie bestand

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit forum geeft aan dat dit een ongeldige bijlage is.

Wat staat er überhaupt in cel A1 ?

Dan werk je met Excel < 2010 en werkt het argument ;21 niet.

Laatst bewerkt:
A1 staat 20 aug 2016 morgen ga ik verder dank u wel voor de reacties

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan