• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weeknummer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak van A2 een datum met een normale notatie dan kan je de functie WEEKNUMMER gebruiken.

Hallo Edmoor,

Deze input komt dagelijks vanuit een ander programma, via zoeken en vervangen heb ik geprobeerd om van de punten een / te maken maar dan loopt het spaak.

Is hier een andere oplossing voor?

Je kan dit proberen in B2:
=WEEKNUMMER(VERVANGEN(VERVANGEN(A2;3;1;"-");6;1;"-"))

Dat is wel een erg kort door de bocht antwoord want die formule had ik natuurlijk niet geplaatst zonder hem in je eigen document te hebben getest.

Hallo Edmoor,

Je hebt gelijk was een beetje kort door de bocht van mij, excuus.

Kan het te maken hebben met een taal instelling van Excel?

Je kan beter even vertellen wat er gebeurt.

Dit is je eigen document die je in #1 plaatste en hier werkt het prima.
Bekijk bijlage Kopie van Weeknr..xlsx

Als je zelf een functie maakt gebruik je dan een ; of een , voor het scheiden van de parameters?

Ik heb deze formule nu gehanteerd =WEEKNUMMER(VERVANG(VERVANG(A2,3,1,"-"),6,1,"-"))

Echter krijg ik nu een #Waarde! melding

Wat staat er daarbij in A2?

Wat gebeurt er als je dit in C2 zet?
VERVANG(VERVANG(A2,3,1,"-"),6,1,"-")

Laatst bewerkt:
Ik ben even benieuwd waarom het eerst niet en later wel werkte.

Poelie01: Had dit te maken met 'invoegtoepassingen'?. Als die niet op de juiste wijze staan werkt de formule =weeknummerXX niet goed en geeft hij #WAARDE als uitkomst...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan