• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weeknummers 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uit de help van excel:

WEEKNUMMER

Geeft als resultaat het nummer van de week waarin een bepaalde datum valt.

Als deze functie niet beschikbaar is, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren met het programma Setup. Na de installatie kunt u de invoegtoepassing activeren met de opdracht Invoegtoepassingen in het menu Extra.

met het nieuwe jaar zijn de week nummers niet goed.waarschijnlijk door het schrikkel jaar.
er word nu week 2 aangegeven, maar moet 1 zijn.
wel kan ik achter de formule -1 zetten dan is het ook goed, maar ik geloof dat dit niet juiste oplossing is

Excel datum in week veranderen

Hi,

Wie o wie kan mij helpen??

Ik heb een lijst met ver schillende datums, ik zou deze datums graag in een aparte kolom in weken willen weergeven.

Bijv: 16-05-2008 is week 20 enz.

Hoe doe ik dit??

Ik hoop dat iemand mij hiermij kan helpen.

Gr,

Hesdy

Volg in de reactie van doe-dit-dan de link van "weeknummer iso", dan kom je bij een formule terecht die het iso weeknummer geeft van een datum.

weeknummer

stel,,, in kolom B6 staat een datum bv 22-07-2008 en je wil in kolom c7 dan het weeknummer moet je de formule in C7 =weeknummer(b6) zetten .resulteert in een weeknummer 30.

Thanks voor je snelle reactie, ik had dat al geprobeerd maar dat werkt niet. Ik werk met de engelse versie van Excel 2003 en daar vul ik dan in =weeknumber(B2).

Doe ik dan iets verkeerd?

Gr,

Hesdy

Ik heb het! Kon de functie Extra (analysis toolpak) niet vinden maar in de engelse versie van Excel heet de functie Extra ADD-INS en is hij te vinden onder het kopje Tools!

Bedankt voor je hulp.

Gr,

Hesdy

Hesdy855, Het is beter om de oplossingen van Ron de Bruin (deze site) te gebruiken ipv de functie 'weeknumber' uit Excel. Voor europa klopt die uitkomst namelijk niet altijd (met alle gevolgen vandien)!

Groet, Leo

verrek Ginger! Je hebt gelijk de weken klopen niet helemaal.

Ik ga dat bestandje van Ron even lezen. Als ik er niet uitkom 'i will be back'':cool:

Gr,

Hesdy

Ginger,

Ik heb de sheet van Ron bekeken :shocked: en idd in mijn sheet begint de week op zondag! Met welke formule kan ik dit simpel veranderen? Ik heb nu gewoon staan =weeknum(A1)

P.S Is de sheet ook in NL te vinden?

Gr,

Hesdy

Nogmaals dan maar.
Volg in de reactie van doe-dit-dan de link van "weeknummer iso", dan kom je bij een formule terecht die het iso weeknummer geeft van een datum.
Voor de duidelijkheid: Je komt bij een andere reactie van doe-dit-dan terecht, waarin een bestand staat met hierin een formule voor iso week nummering

...en om het dan maar helemaal uit te kauwen...:):D
Code:
[English]	=INT((B5-DATE(YEAR(B5-WEEKDAY(B5-1)+4),1,3)+WEEKDAY(DATE(YEAR(B5-WEEKDAY(B5-1)+4),1,3))+5)/7)

[Dutch] 	=INTEGER((B5-DATUM(JAAR(B5-WEEKDAG(B5-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(B5-WEEKDAG(B5-1)+4);1;3))+5)/7)
...vervang de 'B5' in de formule voor jouw 'A1'.

Groet, Leo

EDIT:
P.S Is de sheet ook in NL te vinden?
Volgens mij niet. Maar je moet gewoon ff die download binnenhalen. Dan heb je alle formules (én UDF's) direct bruikbaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan