• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weeknummers door datums met lege cellen berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Toppers,

Ik heb deze mooie kalender vanuit excel gedownload en zelf weeknummers ervoor gezet in het rood.
Je ziet dat als een maandag wel is ingevuld dat de formule wel werkt maar als de cel leeg is dan doet de formule het niet.

Wat ik geprobeerd heb:

=WEEKNUMMER(D8;21) werkt wel als de maandag is ingevuld

=WEEKNUMMER(D7:J7);21) ---> Waarde fout

=WEEKNUMMER(D7:J7;"")

Wat moet de formule zijn ? Formule moet het ook in de andere Jaren doen zoals 2017 enzo

Bekijk bijlage Kleine bedrijfskalender (elk jaar)1.xlsx

Laatst bewerkt:
Deze formule zoekt de laatst ingevulde cel van het bereik.
Code:
=WEEKNUMMER(ZOEKEN(9,99999999999999E+307;D7:J7);21)

Zo?
ps. In de maand februari moet je de formule aanpassen met [ALS.Fout]
in sommige jaren loopt het anders fout.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Toppie dank jullie wel. Ik heb het bestand van wieter meegenomen. Is er ook iets van dat excel de achtergrond van een cel automatisch een kleur geeft als het een feestdag is ? Het moet natuurlijk ook nog volgende jaren werken

rsk,

Ik heb hulp gevraagd op het internet en de VWO voor Feestdagen is gelukt.
Kwam er zelf niet achter.
Het lukte mij wel om de huidige dag met VWO te tonen.

Bijlagen

Ik heb het blad met feestdagen bewerkt zodat hij meeloopt met de jaren.

en met 1 formule in de VO voor de feestrdagen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plongske,

Het lukte mij niet.
Ik vind VWO trouwens lastiger dan een gewone formule, die kan ik nog nalopen met Evalueren.
In iedergeval zal rsk er wel blij mee zijn (denk/hoop ik)

Fijn weekend.

@ ExcelAmateur
Ik test eerst gewoon de formule uit in het blad zelf.
Als deze voldoet dan kopieer ik ze en plaatst deze in de VO

@plongske,

Ik heb hulp gevraagd op het internet en de VWO voor Feestdagen is gelukt

Het kan toeval zijn maar hier waren we er ook mee bezig

Ik had het aan een kennis gevraagd, die is er wat handiger in maar hij moest het toch ook via een forum doen.

Zoals je het doet met de formule testen zal ik onthouden.

Dank jullie wel toppers !

Zo te zien werkt de voorwaardelijke opmaak perfect. Ik blijf het knap vinden wat jullie elke keer weer doen voor de mens!
Jullie zijn excel zelf lijkt wel. Nogmaals bedankt voor alles !!!!

Beste rsk,

Super Topic dit! :thumb:
Ik heb je agenda zelf in gebruik genomen en aangevuld met de info uit dit topic. :o
Een en ander aangepast en voorzien van eigen Logo's en huis-stijl. Bedankt! :thumb:
Een kale versie (zonder logo's etc) van wat het geworden is: Bekijk bijlage 271545

MVG Gijsbert

Ik vind het heel erg mooi wat je gemaakt heb. Kan je het mij uitleggen hoe je die dagmakeringen heb gemaakt?

Hoi RSK,

De functionaliteit voor weergave van de dagmarkeringen heb ik overgenomen uit de oplossing van Plongske in voorwaardelijke opmaak, i.c.m. een dynamisch gedefinieerd bereik(Feestdag) in het volgende tabblad!
De opmaak is enkel naar mijn eigen wens aangepast.
Het aan en uit zetten van de markeringen is mogelijk gemaakt door een extra toevoeging in de formule van de voorwaardelijke opmaak. (e.e.a. verstopt achter het tekstkader)

Probeer ander zelf even te volgen hoe het in elkaar steekt, te beginnen met de formules in VO.

Groeten Gijsbert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan