• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost weekopmaak planning

• Onderwerp starter Onderwerp starter DieBe
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Goedemiddag,

Ik heb een weekplanning gemaakt in excel. Nu krijgt de huidige week een dikke rode rand om de week zodat deze duidelijk zichtbaar is. Dit doe ik door de cellen te selecteren en de randeigenschappen aan te passen. Nu wil ik dit graag automatiseren. Is het bijvoorbeeld 15 januari dat dan automatisch om dit week een rode rand wordt weergegeven. Zie bijlage. Ik heb al wat geprobeerd met voorwaardelijke opmaak en met macro's maar ik kom er niet uit. Hoe ga ik dit oplossen?

Bijlagen

Hallo,

Heb je als eens geprobeerd met "Voorwaardelijke opmaak" >> "Markeringsregels voor cellen" >> "Een datum op of in ...." en dan kiezen "Deze week" ?

Goedemiddag.

Allereerst excuus voor mijn late reactie. Er was wat tussen gekomen.
Uw oplossing gaat niet werken. Als ik dat doe krijgen alleen de cellen waarin de bewuste data een andere opmaak. Ik zou graag een dikke rode rand om de bewuste week willen hebben.

Begin met alle samengevoegde cellen te verwijderen.
Voor wat jij wil heb je minsten 5 verschillende voorwaardelijke opmaakregels nodig.
En zoals @sylv al schreef: dikke lijnen zitten niet in het VO-repertoire.

2023 zit er niet bij dus ik kan hem niet testen voor vandaag
de eerste test zal in 2024 plaatsvinden daar na stuur ik hem op :)

Inclusief 2023 ;)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan