Christiaan01
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 aug 2017
Hallo allemaal,
Graag jullie hulp. Ik heb een weekoverzicht voor de indeling van zwemwater over 3 categorieën (wedstrijdzwemmen, synchroonzwemmen en waterpolo). Ik zou graag willen bereiken dat als de letter "w", "s" of "p" in de cel ingevuld wordt dat diezelfde cel dan een bepaalde kleur, text en de tijd van kolom A krijgt.
Bijvoorbeeld:
Invoer in cel = w
dan cell blauw én de cel krijgt de tekst en tijd "wedstrijdzwemmen 08:00-08:30"
Invoer in cel = s
dan cell groen én de cel krijgt de tekst en tijd "synchroonzwemmen 09:00-09:30"
Invoer in cel = p
dan cell geel én de cel krijgt de tekst en tijd "waterpolo 10:00-10:30''
Onder de kolommen zou dan het totaal aantal uren van de verschillende categorieën weergegeven moeten worden.
Ik heb een opmaak gemaakt en wat geprobeerd met conditional formatting en formules maar daarmee lukt het mij niet om bovenstaande te bereiken.
Ik heb niet voldoende VBA kennis om het gewenste resultaat te verkrijgen.
Graag jullie hulp.
De tijd in de cel is "nice to have".
Graag jullie hulp. Ik heb een weekoverzicht voor de indeling van zwemwater over 3 categorieën (wedstrijdzwemmen, synchroonzwemmen en waterpolo). Ik zou graag willen bereiken dat als de letter "w", "s" of "p" in de cel ingevuld wordt dat diezelfde cel dan een bepaalde kleur, text en de tijd van kolom A krijgt.
Bijvoorbeeld:
Invoer in cel = w
dan cell blauw én de cel krijgt de tekst en tijd "wedstrijdzwemmen 08:00-08:30"
Invoer in cel = s
dan cell groen én de cel krijgt de tekst en tijd "synchroonzwemmen 09:00-09:30"
Invoer in cel = p
dan cell geel én de cel krijgt de tekst en tijd "waterpolo 10:00-10:30''
Onder de kolommen zou dan het totaal aantal uren van de verschillende categorieën weergegeven moeten worden.
Ik heb een opmaak gemaakt en wat geprobeerd met conditional formatting en formules maar daarmee lukt het mij niet om bovenstaande te bereiken.
Ik heb niet voldoende VBA kennis om het gewenste resultaat te verkrijgen.
Graag jullie hulp.
De tijd in de cel is "nice to have".