• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekrooster per week opslaan met behoud van functies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remlo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Allereerst een prettig nieuwjaar gewenst aan allen.
Mijn vraag is of je de gegevens van het tab-blad weekrooster per week kan opslaan met behoud van de functies.
Deze vraag zal duidelijker zijn als je bijgevoegd bestand bekijkt. Is verder gebouwd van een hier gevonden vakantieplanning, waarvoor dank.
Zelf heb ik geen kennis van VBA maar indien niet anders kan mag dit gebruikt worden.
Wat ikzelf heb geprobeerd is het weekrooster te copiëren en vaste weeknummers te gebruiken, maar dan ben ik de voorwaardelijke opmaken kwijt. Door mijn geringe kennis zijn deze per persoon en per dag afzonderlijk ingegeven. Dit zie ik niet zitten voor 52 weken.
Is hier een oplossing voor.

Kan bestand niet bijvoegen, is na .rar file te maken nog ongeveer 400 Kb Help...wat nu

Beste Remlo,

Om te beginnen jij ook een goed 2014.

Maar om verder te gaan op je vraag wat is precies je bedoeling.
Als ik het namelijk goed begrijp wil je van alle medewerkers een week rooster
in excel gaan zetten. Deze wil je vervolgens per week gaan opslaan. Voor zo
ver is het mij duidelijk.

Wat ik echter nog niet begrijp is, wil je dit per medewerker doen of mogen alle
roosters gewoon bij elkaar staan? Staat iedere medewerker op een apart tabblad
of staat alles bij elkaar? Je wil de functies behouden, is het dan ook de bedoeling
dat de medewerkers zelf hun rooster kunnen wijzigen?

Hoor het graag van je.

Groet Neuz

moeilijk uit te leggen zonder voorbeeldbestand

Hallo,

het is zo dat het bestand uit verschillende tabbladen bestaat.
Weekrooster, vakantieplanning (per persoon volledig jaar),invoeren van vakatiedagen, standaard uurrooster even en oneven weken .
Omdat het ging om een weekrooster te maken waar automatisch het verlof in stond heb ik de gegevens tab weekrooster gehaald uit de tab vakantieplanning.
Hier geeft hij met voorwaardelijke opmaak het soort van afwezigheid aan, en kunnen nog andere afwezigheden en taken worden ingegeven. Bij deze opzet heb ik geen rekening gehouden met het opslaan per week.
Nu vraagt men of dit kan.
Zelf wou ik dan het weekrooster 52 X kopieëren en de opzoekformule aanpassen (gegevens halen uit tab vakantieplanning). Het probleem stelt zich echter dat de
voorwaardelijke opmaak niet juist wordt meegenomen, en dit is gezien het 16 personen betreft over 6 dagen X 52 toch heel wat werk.
vandaar de vraag.

Zal nog proberen het bestand te verkleinen zonder dat er functies wegvallen, maar tot hiertoe lukt me dit niet.

groeten, en bedankt voor de reactie

Hopelijk kan het bestand op deze manier bijgevoegd worden

Vraag is dus of tabblad weekrooster kan opgeslagen worden per week en functioneel blijven, dus later kan opgevraagd worden om verder aan te passen.

Bijlagen

Beste Remlo,

Ik heb het document even bekeken. Maar ik denk dat ik het nog niet helemaal goed begrijp
want als je het document gewoon volledig opslaat dan blijft deze toch gewoon aanpasbaar.

Anders wordt het exporteren per tabblad en/of medewerker maar dan vervalt vermoedelijk
de koppeling met het originele bestand. Het script heb ik al wel staan maar die staat op het
werk opgeslagen. Hier kom ik dan zaterdag op terug.

Mocht er in de tussentijd wat zijn dan hoor ik het graag.

Groet Neuz

De bedoeling is om op voorhand al enkele weken te kunnen plannen, en deze terug op te vragen en bij te werken.
Het opslaan per week had ik ook al gedacht, maar dan neemt hij inderdaad het nieuw ingegeven verlof niet meer mee.

Remlo,

Ik zou er dan gewoon voor kiezen om de gehele werkmap op te slaan.
Dit kan eventueel met vba knop. Hierbij de code die je daarvoor kan
gebruiken.

Code:
Sub opslaan()
    'Bekijkt of het bestand al bestaat zo ja, dan gewoon opslaan.
    If Dir("C:\Users\WebdevHeemskerk\Downloads\Rooster 2014.xlsm") = "Rooster 2014.xlsm" Then
        ActiveWorkbook.Save

Else
        'Als het bestand nog niet bestaat moeten we deze maken
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\WebdevHeemskerk\Downloads\Rooster 2014.xlsm", _
        FileFormat:=52, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False

End If
        'Melding dat het opslaan gelukt is (is optioneel)
        MsgBox "Uw bestand is met succes opgeslagen.", vbInformation, "Rooster 2014"
End Sub

Succes.

Groet Neuz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan