• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weekrooster uren optellen en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Datimasi

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
27
hoe kan ik in weekrooster.xslm de uren per persoon opslaan
dat ik per week de uren invult en aan het einde van de maand de total uren per persoon op een ander blad heeft staan
 

Bijlagen

Misschien zo:
Code:
Sub tsh()
    Dim Cl As Range, Naam As Range
    
    For Each Cl In Sheets("Bron").Columns(1).SpecialCells(2)
        Set Naam = Sheets("Blad1").Range("B26:K29").Find(Cl.Value, LookAt:=xlWhole)
        If Not Naam Is Nothing Then Cl.Offset(, 1).Value = Naam.Offset(, 1).Value
    Next
End Sub
 
perfect... alleen wil ik, als dat kan, dat op "Bron" de uren blijven staan
en dat, als ik met een nieuwe week begint, en uren invult op blad1, dat die uren bij "bron" weer bij die persoon worden opgeteld..

het zal ook wel op een simpele manier kunnen, maar ik ben niet zo goed in dit soort dingen
maar voor wie ik het maak al helemaal niet
 
Beste Timshel & Cobbe, dank jullie wel voor de hulp en aanpassing

alleen een vraagje voor Cobbe. de uitkomst van de uren klop niet bv 3x 5:50 is als uitkomst 17:30 en dat moet zijn 16:50
 
Euh?? Hier is 3 x 5:50 nog altijd 1050 minuten of 17:30 of 17 en een half uur.
 
Haha Sorry Cobbe, je heb helemaal gelijk,
ik heb parkinson, dus vandaar mijn roep om excel hulp, en soms zie ik het even over het hoofd

groetjes en heel erg bedankt
Mario
 
Beste Cobbe, of een andere vriendelijke hulp..

wie weet hoe ik de gewerkte uren kan laten door tellen.
want stel iemand kom in haar werkweek met 25 uren of meer gewerkt, dan tik ik op "Bron"' en dan uren ophalen, dan komt er 1 te staan ipv 25 maar de klok heeft maar 24 uur dus hoe los je dat op dat 27 uur gewerk niet 03:00 is maar 27:00
 
Vervang de code achter blad 'Bron' door deze:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Cl As Range, Naam As Range
With Sheets("Bron")
   kol = .UsedRange.Columns.Count
    week = Sheets("Blad1").Range("F2")
  If .Cells(1, kol) = "WEEK : " & week Then
     MsgBox "Weeknummer " & week & " is reeds opgehaald!!": Exit Sub
  End If
     .Cells(1, kol + 1) = "WEEK : " & week
  For Each Cl In .Columns(1).SpecialCells(2)
    Set Naam = Sheets("Blad1").Range("B26:K29").Find(Cl.Value, LookAt:=xlWhole)
      [B][/B][COLOR="#FF0000"]If Not Naam Is Nothing Then Cl.Offset(, kol).Value = Naam.Offset(, 1).Value
      Cl.Offset(, kol).NumberFormat = "[h]:mm"[/COLOR] 
  Next
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan