• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekrooster visueel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertkars

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
Hallo,

Ik moet een weekrooster maken dat er uitziet zoals in het voorbeeld.
Ik wil graag in tabel au, waar de namen van de medewerkers staan, een eigen unieke kleur krijgen. Als ik dan in de kolom AW en de kolom daarnaast een tijd in type, dat er dan automatisch een kleur in het rooster komt met de letters van die medewerker. de tijd mag eventueel ook in 1 kolom. Het is de bedoeling dat de kolommen in het rooster per dag van links naar rechts worden ingevuld, waarbij de eerste dienst links staat en de laatst beginnende dienst rechts.

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar loop steeds vast. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Als het rooster is gevuld, moet het op worden geslagen als apart bestand, waardoor ik deze steeds kan gebruiken, en eerdere rooster toch behouden blijven.
Tevens wil ik wel alle uren die per week worden gewerkt op slaan op een ander tabblad. Als ik nu opsla naar een ander bestand, zijn die uren niet meer zichtbaar in dat nog te maken tabblad, is daar ook een oplossing voor?

Groet Robert

Bijlagen

hallo Robert,
is het de bedoeling dat je iedereen die zich in schrijft op bvb maandag ook op maanddag ingedeeld wordt? of zijn het er maximaal 6 personen op maandag?

er zijn vast nog veel meer randvoorwaarden, of is dit alles?

Hallo Sylvester,

Het is een dienst rooster, zoals hij nu ingevuld is, wordt het altijd ingevuld.
Het moet wel zo zijn dat je maar 1 persoon indeeld per dienst, of dat er 2 of 3 personen per dienst zijn.
Bijvoorbeeld: degene die op maandag van 8 tot 15 werkt, zouden ook 2 personen kunnen zijn, de dienst wordt dan gesplitst.

Groet Robert

in jouw voorbeeld hebben CY en ES de zelfde kleuren. wat is de bedoeling daarvan?

welke tabel wordt ingevuld en welke moet daar uit geautomatiseerd worden?

in jouw voorbeeld zijn meerdere diensten niet ingevuld. is dat ook zo de bedoeling?

Hallo Sylvester,

Bedankt voor je reactie.

Elke medewerker moet zijn eigen kleur hebben, dat CY en ES dezelfde kleur hebben is niet de bedoeling, excuses. Het mag elke kleur zijn, als het maar een unieke kleur is.
Het zou mooi zijn als ik in de tabel rechts, bij AU, naast de medewerker de tijden in vul van begin en eind ( in voorbeeld CY van 08:00 tot 15:00 ), en dat het dan in de linker tabel wordt ingevuld zoals het er nu ook staat.
De 2 tabellen links zijn de 2 vestigingen, op elke dag moet er de mogelijkheid zijn 6 mensen in te delen.

Ik hoop dat ik het zo wat beter verwoord heb.

Groet Robert

Hoi Robert,
Dit klopt al niet, op zaterdag en zondag zijn er maar vijf.;)
op elke dag moet er de mogelijkheid zijn 6 mensen in te delen.
Maar goed, ik denk dat ik uw vraag begrepen heb.
Volgens mij heb je uw vraag iets te gemakkelijk voorgesteld.
Je moet rekening houden met de juiste datum, de juiste medewerker, de juiste dag en juiste locatie en tenslotte de juiste plaats.
Maar misschien kan je hier iets mee?
Een woordje uitleg:
In bijlage een mapje Planning met een bestand Planbord en een mapje Overzicht. (zip bestandje, eventjes uitpakken)
Open het bestand Planbord en klik op de knop Planbord.
Je heb een kader met info (spreekt voor zich)
Opmerking: de weken zijn de Europese ISO weken, niet de Noord Amerikaanse.
In het kader 'Planning voor week' kies je de juiste week en eventueel het juiste jaar en de juiste locatie (Stad,Poort)
Opmerking: de week is de huidige week + 1
Nadien kies je de juiste dag, de juiste medewerker en de juiste plaats.
Kies nadien de juiste uren en druk op Plan, zo ga je verder tot je planning klaar is.
Opmerking: vul altijd beide uren in (ook voor één uur bvb van 19:00 tot en met 19:00)
Je kan de afgewerkte planning opslaan als een nieuw werkblad en ook opslaan als een PDF in het mapje Overzicht.
Druk je op Start nieuwe planning dan wordt het planbord leeggemaakt en kan je een nieuwe week plannen.

Bijlagen

Hallo Philiep,

Bedankt voor je bericht en mogelijke oplossing.

Ik ga even de kerst doorkomen, dan ga ik er naar kijken.

Bedankt en fijne dagen.

Groet Robert

Robert, ik neem aan dat het de bedoeling is dat iemand in zowel de Poort als in de Stad ingedeeld kan worden.
Vraag 1 : is het de bedoeling dat de computer dat bepaald?

Vraag 2 : als iemand van 8 tot 19 beschikbaar is moet die dan in zijn geheel op 1 locatie ingezet worden?
of kan die ook over 2 locaties verdeeld worden?

Vraag 3 : als iemand van 8 tot 19 opgeeft moet dat dan in zijn geheel gebruikt worden?
of mag je ook een gedeelte gebruiken (bvb van 12 tot 19)

vraag 4 : is er ook een wens voor de bezettingsgraad per uur?
(bvb in het midden van de dag liefts meer mensen aanwezig dan aan het begin)
of juist aan het begin liefst meer mensen en aan het eind minder enz enz....

Hallo Sylvester,

Bedankt voor je bericht.

Vraag 1 : Iedereen kan zowel in poort als in stad worden ingedeeld, ik maak de indeling.

Vraag 2 : Iemand die ingezet wordt op 1 locatie, blijft die dag ook op die locatie

Vraag 3 : Ze worden ingedeeld, ze hebben een vast aantal uren per week te werken. Deze uren houd ik in een ander bestand bij.

vraag 4 :Het is de bedoeling dat ik de mensen indeel zoals het mij het beste lijkt. Op bijzondere dagen zou er voor gekozen kunnen worden om in de ochtend met meer mensen te draaien, dit is incidenteel.

Groet Robert

als ik het goed begrijp :
er is nu 1 invullijst voor alleen de Stad.
er komt nog 1 invullijst voor alleen de Poort.

dat begrijp ik, maar naast de Stad tabel staat een andere tabel waar je de tijden invult.

komt er naast de Poort tabel ook zo'n tabel waar je de tijden kan invullen?

In de rechter kolom staan de mensen, met daarachter het aantal uren dat ze die week gewerkt hebben. Het maakt dan niet uit waar ze gewerkt hebben. De uren diue daar komen te staan, moeten ook bewaard blijven

ik dacht dat de rechter tabel ingevuld wordt om de linker tabel te verkrijgen.

het wordt mij steeds minder duidelijk.

wat vul je in en wat moet er dan tevoorschijn komen?

Het maakt niet zoveel uit hoe ik het invul, of ik de roosters vul, of de tijden in de rechter tabellen in vul.
Het is de bedoeling dat de linker 2 er zo uitzien als nu, en dat in de rechter de tijden staan, de totaal tijden per week per persoon moeten bewaard blijven, ook als ik een nieuw rooster maak

Hallo Philiep,

Ik heb uitvoerig naar je bestand gekeken, ik ben er zeer blij mee.
Als ik de huidige planning als pdf wil op slaan, krijg ik de volgende foutmelding:
HTML:
Fout 1004 tijdens uitvoering:
Eigenschap PrintQuality van Klasse PageSetup kan niet worden ingesteld

Op tabblad "berekeningen" zou mijns inziens de uren komen welke een bepaalde medewerker heeft gewerkt, echter staat daar niets.
Kan ik op het tablad "medewerkers" nieuwe medewerkers aanmaken en oude verwijderen. Of oude vervangen voor nieuwe?
Graag wil ik de volledige namen toevoegen aan het blad "medewerkers", hier hoeft in de andere bladen niets mee gedaan te worden, maar is wel makkelijk om te weten wie welke initialen heeft. Kan ik een kolom ervoor invoegen?

Tot zo ver ben ik er al heel blij mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan