Weekweergave Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Besturingssysteem
Win 11 Enterprise
Office versie
O365 Enterprise
Enig idee hoe je de weeknummers kan laten weergeven in Outlook 2003?

Ik zal er ongetwijfeld weer gigantisch overheen kijken maar zelfs bij "weekweergave" zie ik ze niet staan.
Terwijl dit wel iets is wat ik veel gebruik en nu moet ik telkens zelf gaan tellen.

TOP!

Daar had ik het net niet gezocht.

Alleen waar dat "eerste week met vier dagen" nou opslaat? En als je er nou een hebt met 3?

Geplaatst door Guus abc
Dan horen die drie dagen bij de laatste week van het jaar daarvoor. :)

Guus.

Hij vraagt wat de eerste week van het nieuwe jaar is. Lijkt mij logisch vanaf 1 januari?
Als ik dat anders instel; krijg ik dan andere weeknummers dan de kalender hier aan de muur ofzo?

Geplaatst door XP_PC
Als ik dat anders instel; krijg ik dan andere weeknummers dan de kalender hier aan de muur ofzo?
Soms wel. :)
Internationaal wordt de standaard gehanteerd dat de eerste week van het jaar de eerste week met vier of meer dagen is.
Dit jaar viel 1 januari op zaterdag.
De eerste week met vier of meer dagen begon dit jaar dus op 3 januari.
Wanneer je nu 1 januari als eerste week zou kiezen dan loopt je weeknummer één week voor - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi,

..... ja, dat is nu net het probleem.
Welke week wordt als de eerste week van het jaar aangehouden!
De algemene regel is:
Áls van de lopende week (waarin 1 januari valt) 4 dagen in het nieuwe jaar vallen, wordt deze week gerekend als de eerste.......
Maar dan heb je een tweede probleem:
Je kunt in Outlook namelijk ook instellen met welke dag de week begint, zondag of maandag.
En afhankelijk daarvan valt 1-1-... wél of niet in de eerste weer van het jaar!

Beste ervaring is tot nu toe, de weeknummering aan te houden van óf je werk (indien 'voorradig') of die van kantooragenda's (succes) bijvoorbeeld.
Dat controleer ik dan zonder er zelf één aan te schaffen natuurlijk, ik gebuik niet voor niets al jaren Outlook en sinds een jaartje een PDA (die zich overigens instelt zoals je dat zelf ook in Oulook hebt gedaan)

Grts, Teun

Geplaatst door Vecom
Je kunt in Outlook namelijk ook instellen met welke dag de week begint, zondag of maandag.
Dat is dan iets heel raars van Outlook, want overal wordt maandag als eerste dag van de week beschouwd - heb je wel eens een agenda gezien waarin zondag de eerste dag van de week is? :)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Dat is dan iets heel raars van Outlook, want overal wordt maandag als eerste dag van de week beschouwd - heb je wel eens een agenda gezien waarin zondag de eerste dag van de week is? :)

Guus.

Ja, eigenlijk wel.. Heeft met (als ik het goed zeg) Jodendom en Christendom te maken.

Van die weeknummers vind ik wel erg raar moet ik zeggen :p. Als je dat verkeerd in zou stellen zou je de verkeerde weken hebben. Maar wanneer je een week eerder zou tellen krijg je dan 53 weken??

Ik vind het maar raar.. Zullen ongetwijfeld afspraken over zijn maar ik ken ze niet.

Tsja ...... ,

Toch zijn er wel situaties voorstelbaar, waar de week niet op maandag, maar op zondag begint dacht ik.

Geplaatst door XP_PC
Maar wanneer je een week eerder zou tellen krijg je dan 53 weken??
Nee, want als je zo door blijft tellen, begint het jaar daarna óók een week eerder - na 52 weken. :)

Guus.

Owja :o..

Nouja; ik laat hem wel op de standaard staan.

THX! :thumb: :thumb: :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan