• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weer beginnen bij 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Voorbeeld:
Zie bijstand bepaalde leverancier heeft 22 metingen gehad, waarvan 1 rood en 1 oranje.
deze ene rode heeft ie gehad na de 6 meting en onranje na de 11 meting, nu is ie 11 keer goed is.
Maar nu krijgt ie een rode meting, dit wordt meting 23, rood wordt 2.
Nu moet de teller weer op 0 beginnen (zonder kolom D aan te tasten, dit moet totaal blijven), na 8 metingen komt ie in categorie C.

Vraag:
Is er een mogelijkheid dat als je kolom E of F met 1 ophoogd dat de teller bij 0 begint automatisch (handmatig is geen probleem, maar liever automatisch als het mogelijk is), maar kolom D moet onaangetast blijft.

Bijlagen

Zonder de geschiedenis is dat moeilijk. Eigenlijk moet je dan een tweede teller laten lopen die je wel op 0 kunt zetten. Ergens moet je dat bijhouden. Bijvoorbeeld een kolom met "laatste foutmeting" of "aantal metingen sinds laatste foutmeting".

Dacht al dat het niet makkelijk is.

Ik heb naar aanleiding van jou antwoord het op een eenvoudige manier gedaan (zie bijlage), alleen zou ik nu willen als kolom G niet gevuld is dat er in kolom H ook niets komt te staan. Kan iemand mij daar in helpen.

Bijlagen

Met deze?:

Code:
=ALS(G4="";"";D4-G4)

Dank je werkt perfect.
Hoe doe je dit met voorwaardelijke opmaak als in kolom G wel iets staat en kolom H met formule van jou op 2 komt, hoe kleur ik deze via voorwaardelijke opmaak de kleur rood.

Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan