weer beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

appieb

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Vanmiddag mijn nieuwe laptop opgehaald en uiteraard wil ik ook draadloos internetten, maar ook bij mij een beveiligingsprobleem.
Wat heb ik:

- een speedtouch modem van alcatel
- een sitecom router (DC-202-V3) daar zitten 3 desktops aan geknoopt.
- een conceptronic C54APM accespoint om te gaan draadlozen
- deze netwerkkaart; acer IPN2220 Wireless LAN Card

Wat heb ik gedaan, kabeltje van router naar accespoint.
Ik hoefde niet in niets in te stellen blijkbaar, want ik kon direkt het net op, maar wel onbeveiligd. Nou wilde ik die accespoint configureren en daar kom ik dus niet in. In de handleiding staat: vul in uw web-browser 10.0.0.1 in om bij de confugiratie van het accespoint te komen, en dat lukt me niet!!

Heeft iemand voor mij nog een goeie tip. ik dacht dat ik misschien nog wat in de router moet veranderen maar ik weet alleen niet wat.

kun je ook gelijk na je modem de accespoint aansluiten en buiten de router om misschien iets bereiken??
alvast super bedankt

Laatst bewerkt:
ik kan niet echt een type vinden, op de modem zelf staat Speed touch home POTS
ik kan wel vanaf mijn laptop draadloos in het configscherm van mijn modem komen en ook in mn router dmv nummer in de web browser te kloppen, maar ik kom nog steeds niet in de accespoint die ik zo graag wil configureren.

Ab

Probeer eens om met netwerkkabel verbinding te maken met je Conceptronic en geef hem een ip adres die in de range van de sitecomrouter ligt.Anders ben ik bang dat het niet gaat lukken omdat de 10.0 xxxx een ander range is en dat wil niet met elkaar communiceren.

Ook dit lukt niet. Daarbij ben ik ook zoveel negatieve reakties over draadloos internetten tegen gekomen dat ik er verder van af gezien heb. Ik heb er toch maar een kabeltje in gedaan.

Maar nog wel erg bedankt voor het mee danken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan