Vanmiddag mijn nieuwe laptop opgehaald en uiteraard wil ik ook draadloos internetten, maar ook bij mij een beveiligingsprobleem.
Wat heb ik:
- een speedtouch modem van alcatel
- een sitecom router (DC-202-V3) daar zitten 3 desktops aan geknoopt.
- een conceptronic C54APM accespoint om te gaan draadlozen
- deze netwerkkaart; acer IPN2220 Wireless LAN Card
Wat heb ik gedaan, kabeltje van router naar accespoint.
Ik hoefde niet in niets in te stellen blijkbaar, want ik kon direkt het net op, maar wel onbeveiligd. Nou wilde ik die accespoint configureren en daar kom ik dus niet in. In de handleiding staat: vul in uw web-browser 10.0.0.1 in om bij de confugiratie van het accespoint te komen, en dat lukt me niet!!
Heeft iemand voor mij nog een goeie tip. ik dacht dat ik misschien nog wat in de router moet veranderen maar ik weet alleen niet wat.
kun je ook gelijk na je modem de accespoint aansluiten en buiten de router om misschien iets bereiken??
alvast super bedankt
Wat heb ik:
- een speedtouch modem van alcatel
- een sitecom router (DC-202-V3) daar zitten 3 desktops aan geknoopt.
- een conceptronic C54APM accespoint om te gaan draadlozen
- deze netwerkkaart; acer IPN2220 Wireless LAN Card
Wat heb ik gedaan, kabeltje van router naar accespoint.
Ik hoefde niet in niets in te stellen blijkbaar, want ik kon direkt het net op, maar wel onbeveiligd. Nou wilde ik die accespoint configureren en daar kom ik dus niet in. In de handleiding staat: vul in uw web-browser 10.0.0.1 in om bij de confugiratie van het accespoint te komen, en dat lukt me niet!!
Heeft iemand voor mij nog een goeie tip. ik dacht dat ik misschien nog wat in de router moet veranderen maar ik weet alleen niet wat.
kun je ook gelijk na je modem de accespoint aansluiten en buiten de router om misschien iets bereiken??
alvast super bedankt
Laatst bewerkt: