Weer defragmenteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik heb na de analyse mijn c en d schijf gedefragmenteerd, maar asl ik mijn pc afsluit en weer opstart en dan weer analyseer word er weer aanbevolen om deze schijven te deframenteren. Zijn ze nu wel of niet gedefragmenteerd?
 
Dat kun je toch zien?
Misschien krijg je wel een verkeerde melding.
Welke Windows heb je trouwens?

Probeer het eens in de veilige modus.
 
Ja tuurlijk kan ik dat zien, hij geeft keurig aan dat alles gedefragmenteerd is, mat als ik na een herstart weer analyseer wordt er weer geadviseerd om te fragmenteren. Ik heb XP.
 
Dan zit je dus met een vervelende melding.
Ik zou niet weten hoe je dat moet oplossen :confused:
Het is toch wel een melding van Xp en niet van b.v. Norton Systemworks? Dat is het enige wat ik nog kan bedenken.
 
Nee, het is puur de analyse van xp's werkset. Ik ga er maar vanuit dat de boel gewoon is gefragmenteerd, hij heeft er in ieder geval alle tijd voor genomen.
 
Gooi het een en ander weg. Dan geef je XP wat te doen. Misschien slikt ie dan de melding in.

Groetjes!
 
Zijn je schijven niet te vol?

Zorgen dat uw schijf ten minste 15% vrije ruimte bevat
Een volume moet ten minste 15% vrije ruimte bevatten als u het volume volledig wilt defragmenteren met Schijfdefragmentatie. Deze ruimte wordt door Schijfdefragmentatie gebruikt om bestandsfragmenten te sorteren. Als een volume minder dan 15% aan vrije ruimte bevat, wordt dit volume slechts gedeeltelijk gedefragmenteerd. Als u de hoeveelheid vrije ruimte op een volume wilt vergroten, verwijdert u bestanden die u niet meer nodig hebt of verplaatst u deze naar een andere schijf.

Doe eerst een schijfcontrole voor je gaat defragmenteren, en verwijder alles wat onnodig is zoals "Spyware", tijdelijke internet bestanden, cookies, geschiedenis e.d. Als je dit dan gedaan hebt start dan de pc op in de veilige modus en run defragmentatie.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan