weer een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenwelsum

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Berichten
282
ja hoor het is weer zover

hoe krijg ik deze erweer af!!

Mvg coen
 

Bijlagen

  • virusmelding.jpg
    virusmelding.jpg
    27 KB · Weergaven: 46
coenwelsum,

Dit zit in je restore mappen. Zodra je die uitschakeld dan zou je die melding niet moeten krijgen omdat alle restore mappen geleegd worden.
Als een virus/trojan in de restore mappen aanwezig is, dan ben je niet besmet, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Het virus verdwijnd vanzelf uit die mappen zelfs ook als je niets doet.
De reden dat een virus scanner een virus niet kan verwijderen/schonen uit de restore mappen is omdat de resore mappen beveiligd worden door Windows.
Een virus scanner dat op je pc zit hoort dan ook niet je de restore mappen te scannen. Die moeten dus bij de uitzonderingen staan van je virus scanner.

Zie hier hoe je de restore functie uitzet:
in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.


In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Daarna kun je restore weer aanzetten en zou het weg moeten zijn.
 
Hallo Saldos,

Ik vraag me iets af.
Je stelt dat een virusscanner de restore mappen niet hoort te scannen en bij de uitzonderingen horen te staan.
Wanneer je echter je restore fuctie gebruikt dan zal het virus toch weer in het systeem komen.
Dan zou je toch verwachten dat je ook de virussen uit de restore mappen moet verwijderen.
Denk ik nu verkeerd?

Mvg Sigma
 
Weet je sigma, Zodra je een virus via email krijgt en hij wordt gelijk verwijderd door Norton, dan zit hij ook in je restore mappen. Dat komt namelijk omdat je het meer moet zien als een foto.
En nee, je kunt niet besmet raken. je kunt alleen besmet raken als je al besmet was en je gaat weer terug naar de tijd dat je wel mesmet was via de restore functie.
Je moet er daarom een gewoonte van maken om de restore mappen te legen als je besmet bent geweest met een virus. En gelijk daarna een nieuwe restore punt maken omdat je anders misschien geen restore punt meer hebt om terug te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan