Weer een WLAN schema vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

1107972

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Hoi,

Ten eerste, sorry dat ik in jullie ogen misschien een vraag stel die ik eerder in het forum ook kan lezen maar ik zie door de bodem het bos niet meer en ga dingen door elkaar halen.

De situatie is als volgt, ik heb een labtop (Asus L5800c met ingebouwde W-LAN, b protocol) en een desktop met een SMC W-LAN adapter (USB interface en tevens ook b protocol). Voor internet gebruik ik een externe adsl (analoog) modem die aangesloten is via de usb.

U raad het al, ik wil een draadloos netwerk. Ik heb het een en ander al geprobeert om zonder router of accespoint te regelen maar dat is niet gelukt.

Wat ik wil bereiken is dat beide pc's direct toegang hebben tot het internet en met elkaar bestanden kunnen delen en de printer die op 1 van de pc's is aangesloten.

Ik vraag misschien teveel gelijk, maar indien mogelijk ook graag wel type aparaten en wat de opstelling hiervan is.

Alvast bedankt, Eric

Wat is de afstand tussen die twee pc's?
Moet het draadloos?
Ik bedoel staan ze ver uit elkaar?

De 2 pc's staan op dit moment naast elkaar. Maar het is de bedoeling dat ik met de laptop ook naar andere ruimtes kan gaan of naar buiten in de tuin. Omdat ik tussen de weilanden woon zijn er weinig obstakels en het huis heeft zelf ook geen betonnen vloeren of andere vorm van obstakels zoals ijzer.

Wat is veel lees is dat een router met ingebouwde accespoint een goede oplossing is als je nog geen netwerk hebt en ook internet wil delen. Maar wat ik daarna dan lees is dat je wel een modem tussen router en telefoonlijn moet zetten. Echter USB modems werken hier niet. Dus nu vroeg ik me af of er ook een combinatie is van router/accespoint en modem.

Zo ja, dan ben ik benieuwd welke merken en types dit zijn???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan