Weer geheugen hulp nodig?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik zie dat er al veel vragen zijn gesteld over het bijplaatsen van geheugen maar toch zou ik het fijn vinden als jullie me zouden kunnen helpen!
Ik heb nu in mijn pc 512MB PC3200 DDR SDRAM geheugen
Ik zou graag met nog 512MB willen uitbreiden. Dat dit het beste 1 stick van 512MB zal zijn weet ik. Maar ik weet niet wat ik er bij in kan zetten..

Mijn pc:
Processor: AMD Athlon 3000+, 1,8Ghz
Moederbord: Gigabyte GA-K8NF-9 ( in het boekje staat: 4 DDR DIMM memory slots (supports up to 4GB) Supports dual channel DDR 400/333/266/200 DIMM)
Geheugen nu: 512MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @200mhz) (2.5-3-3-8 @ 200mhz) (2.0-2-2-6 @ 133mhz)

Zou iemand mij nu kunnen vertellen waar mijn nieuwe geheugen aan moet voldoen wil ik het (erbij) in kunnen zetten ook met oog op het geheugen wat er nu al in zit? (Als er nog meer informatie nodig is moet je het even aangeven dan zoek ik het op)

b.v.d. Hylke

Weet niet zeker, maar zolang je op de aantal Mhz let, kunner de meeste in je PC.
Weet er niet zo heel veel van

ik zou hetzelfde reepje nog een keer kopen met het doel om een dualchannel voor het systeem te creeeren

let er wel op dat het reepje dat je wilt kopen ook daadwerkelijk precies hetzelfde is (typenr) want anders werkt dualchannel niet

Oke bedankt voor de antwoorden. Maar wat houdt dual channel precies in en wat is het voordeel.. :rolleyes: En waar kan ik het typenummer vinden? En kan er ook bijvoorbeeld 512mb 400mhz bij het geheugen wat ik er nu in heb of niet afgezien van dat ik dan geen dual channel zou hebben?

Het voordeel van dua-channel is dat het geheugen veel sneller benaderd wort, de twee latten worden trzelfdertijd aangesproken, dus de geheugensnelheid verdubbelt. Nodig is wel dat je hiervoor twee identieke laaten hebt, van hetzefde merk en hetzeelfde type (latency-tijden). Den enige manier om de gegevens weer te vinden is aan de hand van het typenummer, dat norlaal op een sticker ok het latje staat. Indien het ouder geheugen is kan je echter in de problemen geraken.

mvg

Jan

Oke bedankt! :thumb:

Ik zal morgen mn kast wel even los halen en is even kijken of er een sticker op zie zitten. Volgens mij is het van 2,5 jaar geleden dus het kan wel is lastig worden... Maar het is in principe niet erg als ik bij mijn huidige geheugen een lat in plaats van 512MB 400mhz?

kwaad kan het niet, maar als je niet identiek dezelfde latg plaatst zou het kunnen dat de pc minder stabiel wordt, hij "ziet" immers dual-channel en handelt ernaar. Performance kost het u zeker. De beste (en dus ook duurste) oplossing is 2 gepaarde latten van 512 Mb aanschaffen, en deze die er nu inzit verpatsen.

Jan

Oke bedankt! Dan ga ik toch maar voor 2 nieuwe latten denk ik :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan